Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REKLAMCILIK
1 Dersin Adı: REKLAMCILIK
2 Dersin Kodu: PZRZ108
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YALIN FEYZİ KORUKÇU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ykorukcu@uludag.edu.tr,
Tel: 2615540/60535
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin yanı sıra bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim dallarıyla ilişkisini kurma becerisini öğrenciye kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, reklamcılık uygulamalarını öğrenerek mesleki anlamda gelişimlerine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Reklam kavramını bütünleşik pazarlama iletişimi kapsamına açıklayabilme;
2 Reklam kampanyalarını tasarlayabilme;
3 Reklam stratejilerini reklam veren ve reklam ajansı kimliğiyle uygulayabilme;
4 Reklam amaçlarını ve çeşitlerini kavrayabilme ve bu bilgileri reklam tekniklerinde kullanabilme;
5 Reklamda araştırmanın önemini kavrayıp uygulayabilme;
6 Reklamda inovatif çalışmaları kavrayabilme ;
7 Reklam kampanya sürecinde karşılaşılabilecek sorunları çözebilme;
8 Bütçe, medya ve mecra çalışmalarını uygulayabilme;
9 Reklam etkinliğini ölçümünü analiz edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Reklamcılık kavramı, tarihçesi ve işlevi
2 Reklamın amaçları ve çeşitleri
3 Pazarlama İletişiminde Reklamın Yeri
4 Reklam Ajansları
5 Reklamda araştırma ve stratejik kararlar
6 Reklamda yaratıcı çalışmalar
7 Reklam yapım teknikleri
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Reklam Kampanyaları
10 Medya stratejisi, medya planı ve bütçe
11 Reklam Etkinliğinin Ölçümü,
12 Reklamda Etik
13 Reklam kampanya örnekleri
14 Reklam kampanya örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nedir bu reklam?, Prof.Dr.Muazzez Babacan,Beta Yayınları
Reklamlardan Sonra;Güven Borça, MediaCat Yayınları
Küçük Bir Reklam Bütçesiyle Büyük Sonuçlar;Cynthia Smith,Alfa Yayınları
Ölçülebilir Reklam Hedefleri İçin Reklam Hedeflerini Tanımlamak;Solomon Dutka Reklamcılık Vakfı Yayınları
Akılda Kalan Nedir?;Rex Brıggs&Gres Stuart, MediaCat Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 10 40
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK2 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK3 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK4 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK5 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK6 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK7 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK8 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
OK9 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr