aysebastugkoc@uludag.edu.tr, +902242942677, Bursa Uludağ Üniversitesi Gemlik Asım Kocabıyık MYO Bilgisayar Programcılığı-Gemlik/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Matematiksel model oluşturmada ve veri içeren her türlü konuda ihtiyaç duyulan algoritma analizinin yapılması, bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının sunulmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrencileri, programlama esnasında verilerin saklanması ve işlenmesi için kullanılan yapılardan haberdar eder. Yazılım tasarımında kullanılan nicel yöntemlerin önemi üzerinde durulur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Algoritma geliştirme ve analiz metotlarını öğrenir.;
2
Algoritmaların performanslarını ölçmesini bilir.;
3
Sıralama ve arama metotlarını öğrenir.;
4
Veri ve temel veri tipleri konusunda bilgi sahibi olur.;
5
Bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarını öğrenir.;
6
Yığın, kuyruk, liste, bağlı liste, ağaç, graf veri yapıları ile problem çözebilir.;
7
Tüm konuları bir programlama dili kullanarak gerçekleştirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Algoritma Geliştirme ve Algoritma Analizi
2
Temel Veri Tipleri, Bellek Yönetimi ve Özyinelemeli Algoritmalar
3
Arama Algoritmaları
4
Sıralama Algoritmaları
5
Listeler
6
Tek Yönlü ve Çift Yönlü Bağlantılı Listeler
7
Yığınlar
8
Genel Tekrar ve Arasınav
9
Kuyruklar
10
Graf Tanımı ve Gösterimi, Graf Dolaşma Algoritmaları
11
Graf En Kısa Yolu Bulma Algoritmaları: Dijktra, Bellman & Ford
12
Ağaçlar
13
İkili Ağaç, Heap Ağacı, AVL Ağaçları
14
Genel Ağaç Uygulamaları, Huffman Kodlama, Lempelziv Kodlama
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
“Data Structures, Past, Present, and Future,” Mark Allen Weiss, Proceedings of the 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, 2015. Dr.Rıfat ÇÖLKESEN, "Veri yapıları ve algoritmalar", Papatya yayıncılık, 2002. Ders Notları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrencilerin dersteki öğrenimlerini kontrol edebilmek için bir arasınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
2
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
3
3
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
3
3
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU