Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATRİS TEORİSİ
1 Dersin Adı: MATRİS TEORİSİ
2 Dersin Kodu: INS2010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT KANKAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mkankal@uludag.edu.tr
0224 275 52 90
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Matris teorisi ile lineer denklem sistemlerinin farklı çözüm metotlarını ve özdeğer özvektör kavramlarını öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Linneer denklem sistemelerini içeren mühendislik problemlerinin çözebilicektir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gauss eliminasyon ve Gauss-Jordan yöntemleri ile lineer denklem sistemlerinin çözümünü anlayabilme ;
2 Cramer Kuralı ve Matris tersi yöntemleri ile lineer denklem sistemlerinin çözümünü anlayabilme;
3 LU ayrıştırma yöntemi ile lineer denklem sistemlerinin çözümünü anlayabilme;
4 Cholesky ayrıştırma yöntemi ile lineer denklem sistemlerinin çözümünü anlayabilme;
5 Bir matrisi köşegenleştirebilme;
6 Özdeğer ve özvektör kavramlarını anlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; Cramer Kuralı.
2 Bir Matrisin Rank’ı
3 Köşegenleştirme, Cayley–Hamilton Teoremi
4 Özdeğerler ve Özvektörler
5 Özdeğerler ve Özvektörler
6 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; Matris tersi Yöntemi
7 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; Gauss Eliminasyon Metodu.
8 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; Gauss-Jordan Metodu.
9 LU ayrışımı
10 LU ayrışımı ile ters matris eldesi
11 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; LU ayrışımı Yöntemi
12 Pozitif Tanımlı Matrisler
13 Cholesky ayrışımı
14 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü; Cholesky ayrışımı Yöntemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: B.Kolman-Dr.Hill, Introductory Linear Algebra, Prentice-Hall (2005), ISBN 0-13-127773-1
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik Sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr