1 | Dersin Adı: | DİNAMİK |
2 | Dersin Kodu: | INS2014 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ÖZGÜR YAYLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. M. Özgür YAYLI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | http://insaat.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | • Mühendislik Uygulamalarında Başlangıç ve Sınır değer problemlerinin çözümü • Karmaşık değişkenli fonksiyonlar teorisinde temel kavramların anlaşılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | • Mühendislikte karşılaşılan problemlerin matematik modellerini kurmak • Karmaşık değişkenler hakkında genel bilgilerin edinilmesi ve uygulamalarının gerçekleştirilmesi • Seriler ve serilerin uygulamaları • Diferansiyel denklemler ve Dönüşüm teknikleri |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Parçacıkların Kinematiği | |
2 | Parçacıkların Kinematiği | |
3 | Parçacıkların Kinetiği: Newton’un İkinci Kanunu | |
4 | Parçacıkların Kinetiği: Newton’un İkinci Kanunu | |
5 | Parçacıkların Kinetiği: Enerji Ve Momentum Metotları | |
6 | Parçacıkların Kinetiği: Enerji Ve Momentum Metotları | |
7 | Parçacık Sistemleri | |
8 | Parçacık Sistemleri | |
9 | Rijit Cisimlerin Kinematiği | |
10 | Rijit Cisimlerin Kinematiği | |
11 | Rijit Cisimlerin Düzlem Hareketi: Kuvvetler ve İmveler | |
12 | Rijit Cisimlerin Düzlem Hareketi: Kuvvetler ve İmveler | |
13 | Rijit Cisimlerin Düzlem Hareketi: Enerji Ve Momentum Metotları | |
14 | Rijit Cisimlerin Düzlem Hareketi: Enerji Ve Momentum Metotları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Vector Mechanics for Engineers–Dynamics, 8th SI Ed., Beer F. P., Johnston E. R. and Clausen W. E., McGraw-Hill, 2007. Engineering Mechanics-Dynamics, 11th SI Ed., Hibbeler, R. C., Prentice Hall, 2007. Engineering Mechanics-Dynamics, 5th SI Ed., Meriam J. L., Kraige L. G. and Palm W.J., John Wiley, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste kullanılan uygulamalı matematiğin esaslarının anlaşılması | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 1 | 6 |
Projeler | 2 | 12 | 24 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |