Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOKLU PROGRAMLAMA DİLLERİ
1 Dersin Adı: ÇOKLU PROGRAMLAMA DİLLERİ
2 Dersin Kodu: BLPS128
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KORAY AKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: korayaki@uludag.edu.tr, +90(224)2942674 – Dahili: 62141,
Bursa Uludağ Üniversitesi Orhangazi Y. Asil Çelik MYO Bilgisayar Programcılığı-Orhangazi/Bursa
18 Dersin Web Adresi: -
19 Dersin Amacı Çoklu programlama dilinin gerektirdiği teknik kavramları öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çoklu Programlama dili kullanma becerisi kazanmak. Yapay zeka özelliklerini kullanma becerisi kazanmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Python Programlama Dilinde veri tiplerini kullanmayı öğrenir.;
2 Python Programlama Dilinde modül işlemlerini yapabilmeyi öğrenir;
3 Python Programlama Dilinde fonksiyonları kullanma becerisi kazanır.;
4 Python Programlama Dilinde dosya işlemlerini öğrenir.;
5 Python Programlama Dili kütüphanelerini tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Python Programlama Dilinin özellikleri
2 Python Programlama Dilinin özellikleri
3 Operatörler ve aritmetik işlemler
4 Veri tipleri
5 Kontrol deyimleri
6 Döngü deyimleri
7 Döngü deyimleri
8 Arasınav
9 Fonksiyonlar
10 Modüller
11 Paketler
12 Hata ayıklama
13 Sınıflar
14 SQL veritabanı etkileşimli uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: David I. Schneider, Introduction to Programming Using Python
Luciano Ramalho, Fluent Python
Devin Balkcom free, online textbook, Project Python
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 4 3 4 3 5 4 3 4
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 4 3 5 5 4 3 2 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr