1 | Dersin Adı: | MOLEKÜLER GENETİK ve GENETİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | ZOO4415-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CENGİZ ELMACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Cengiz ELMACI Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Tel: 0(224)2941554 e-posta:elmaci@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, moleküler genetik ve genetik mühendisliğinin temel ilkelerini, tarımsal faaliyet içerisindeki önemini ve etkisini, tarımsal açıdan önemli olan genleri ve etkilerini öğretmektir. Aynı zamanda tarımsal üretimde verimliliğin artırılması amacıyla kullanım alanı bulan çeşitli genetik mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaları ve bu uygulamaların geleceği ve etik değerler üzerine olan etkileri üzerinde durulacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Moleküler genetik ve genetik mühendisliğinin temel ilkelerini, tarımsal faaliyet içerisindeki önemini ve etkisini, tarımsal açıdan önemli olan genleri ve etkilerini öğrenir. Böylece bu alandaki gelişmeleri takip edebilir ve tarımın farklı sektörlerinde uygulayarak verimliliği arttırabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş, Biyoteknoloji, Genetik Mühendisliği Kavramları | |
2 | Temel Kavramlar ve Tanımlar | |
3 | Genlerin yapısı ve işlevi | |
4 | Genlerin yapısı ve işlevi | |
5 | Gen nasıl klonlanır? | |
6 | DNA molekülünün kesilmesi | |
7 | DNA molekülünün birleştirilmesi | |
8 | Vektörler | |
9 | vektörler | |
10 | Makale değerlendirme | |
11 | Genetik varyasyonun analizi | |
12 | Genetik varyasyonun analizi | |
13 | Hayvansal üretimde biyoteknoloji | |
14 | Hayvansal üretimde biyoteknoloji |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dale, W.J., and von Schantz, M., 2002. From Genes to Genomes: Concepts and Applications of DNA Technology. John Wiley & Sons, Ltd., England. Brown, T.A., 2010. Gene Cloning & DNA Analysis, An Intoduction. Wiley-Blackwell, UK Yıldırım, A., Bardakçı, F., Karataş, M., Tanyolaç,B., 2007. Moleküler Biyoloji. Nobel Yayın No:1170 Nicholl, D.S.T. 2002. An Introduction to Genetic Engineering, Cambridge University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği 29.maddesine göre yapılır. | |
Açıklama | Öğrencinin başarısını belirlemek için bağıl değerlendirme sistemi(BDS) kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |