1 | Dersin Adı: | MERA ve YEM BİLGİSİ |
2 | Dersin Kodu: | LVSS201 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ERGUN GÖKOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendirdiği Öğretim Elemanları |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör .Ergun GÖKOĞLU Bursa Uludağ üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yükseokulu İznik yolu 3.Km Yenişehir/Bursa Tei:+902247736042/62022 e-mail:gokoglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kaba ve kesif yem kaynağı olarak hayvan beslenmesinde çayır mera ve yem bitkilerinin önemi ve avantajlarını öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | bu dersde öğrenciler yemlerin genel tanımlarını öğrenirler. yemlerin besin içerikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yemin tanımlanması ve sınıflandırılması | Laboratuvar uygulaması |
2 | Çayır ve meranın özellikleri ve beslenme değerleri | Çayır ve mera arasındaki farkların örneklerle gösterilmesi |
3 | Kaba yemler,yeşil kaba yemler (baklagil ve buğdaygil ) | Yemlerin gösterilmesi |
4 | Yonca,korunga,fiğ türlerinin özellikleri ve beslenmeye etkileri | Yemlerin gösterilmesi |
5 | Darı hasılları, mısır, tahıl hasıllarının özellikleri ve beslenmeye etkileri | Yemlerin gösterilmesi |
6 | Kök ve yumru yemler beslenme özellikleri | Yemlerin gösterilmesi |
7 | Saman kılıf ve kavuzların özellikleri ve beslenmeye etkileri | Yemlerin gösterilmesi |
8 | Yoğun yemler (Buğdaygil ve baklagil) özellikleri ve beslenmeye etkileri | Yemlerin gösterilmesi |
9 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Yemlerin gösterilmesi |
10 | Fermantasyon endüstrisi artıkları | Yemlerin gösterilmesi |
11 | Endüstri artıkları yağ endüstrisi artıkları değirmencilik artıkları | Yemlerin gösterilmesi |
12 | Silajlık yem bitkilerinin özellikleri | Silaj yapımının gösterilmesi |
13 | Silaj yapımı ve silajın beslenmeye etkisi | Örnek yem katkı maddelerinin gösterilmesi |
14 | Yem katkı maddeleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri. Karabulut, A.,Canbolat,Ö.;Ulu.Üni.Bas. Müd., Bursa, 2005. 2. Yemler, yem hijyeni ve teknolojisi (Düzeltilmiş 2. baskı). Ergun, A., ve ark., A.; Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2004. 3. Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde temel prensipler, Ed. Yavuz, H.M., Hilal yayınevi, İstanbul, 2001. 4. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları (Geliştir.2. baskı). Ed. Ergün, A., Tuncer, Ş.D.;Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler çoktan seçmeli sorularla veya ucu açık sorularla seğerlendirilir. | |
Açıklama | sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektewdir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 6 | 6 |
Arazi Çalışmaları | 5 | 2 | 10 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |