Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROTEZ VE REHABİLİTASYONU
1 Dersin Adı: PROTEZ VE REHABİLİTASYONU
2 Dersin Kodu: FTR3009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Özden ÖZKAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Özden ÖZKAL
e-posta:ozdenozkal@uludag.edu.tr
tel:0224-2942450/55372
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Görükle Kampüsü-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Protezler, endikasyonları, uygulamaları, modifikasyonları ve olası komplikasyonları hakkında bilgi vermek; ampute rehabilitasyonunun kavranmasını sağlamak. Amputeler için uygun tedavi programını planlama ve uygulama becerisini kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders kapsamında, öğrencilere ampute bireyler için uygun değerlendirme yöntemlerini seçerek kişiye özel protez rehabilitasyon programı hazırlayabilme becerisi kazandırılır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Protezi oluşturan parçaları tanır ve üretim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Ampute veya konjenital ekstremite noksanlığı olan hasta için uygun proteze karar verir.;
3 Protez endikasyonu olan hastalarda rehabilitasyon evrelerine göre gerekli değerlendirmeleri planlar ve uygular.;
4 Protez kullanan hastalarda protezin uyumunu kontrol eder, gerekli biyomekaniksel ayarlamaları yapar ve sonuçlarını analiz eder.;
5 Protez ve rehabilitasyon alanındaki ileri teknolojik uygulamalar konusunda farkındalık kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Proteze giriş, Alt ekstremite protezlerinin tarihçesi
2 Alt ekstremite protezlerinin nedenleri ve seviyeleri
3 Protez ayaklar
4 Parsiyel ayak ve Syme Protezleri
5 Diz Altı Protezleri
6 Diz Dezartikülasyon Protezleri
7 Diz Üstü Protezleri
8 Kalça Dezartikülasyon ve Hemipelvektomi protezleri
9 Konjenital Anomaliler ve Protez Uygulamaları
10 Erken Protez Uygulamaları
11 Üst Ekstremite Protezlerinin Tarihçesi, Amputasyon nedenleri ve seviyeleri
12 Üst Ekstremite Protezlerinin Komponentleri
13 Myoelektrik Protezler
14 Protezde Yeni Gelişmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Şener G, Erbahçeci F. Protezler, Hipokrat Kitabevi 2019.
2.Browker JH, Michael JW. Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis 1992.
3. May BJ. Amputations and Prosthetics: a case study approach? Philadelphia 1996.
4. Engstrom B, Van De Ven C. Therapy for Amputees Edinburgh 1999.
5. Lusardi MM, Nielsen CC. Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. 2 st ed. St. Louis : Saunders; 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme
Açıklama Ara sınav ve final sınavı
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 5 3 0 0 3 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 4 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr