| 1 | Dersin Adı: | AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
| 2 | Dersin Kodu: | BSM2807 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ VARDAR |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ali Vardar e-posta: dravardar@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941605 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Akışkanlar mekaniği temel kavramlarını vermek, Durgun akışkanların hidrostatik durumunu incelemek, Korunum denklemlerini vermek, Sürünmeli akışkanları irdelemek, Açık kanallarda akışı incelemek,Akışkanların ölçüm yöntemlerini vermek. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin üst sınıflardaki mesleki konuları anlamasına katkı sağlamaktadır. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Giriş, Akışkanlar Mekaniğinin Önemi ve Konuları | Örnek Çözümü |
| 2 | Temel Kavramlar | Örnek Çözümü |
| 3 | Temel Kavramlar | Örnek Çözümü |
| 4 | Akışkanların Özellikleri | Örnek Çözümü |
| 5 | Akışkanların Özellikleri | Örnek Çözümü |
| 6 | Akışkanların Özellikleri | Örnek Çözümü |
| 7 | Genel Tekrar | Örnek Çözümü |
| 8 | Basınç ve Akışkanlar Statiği | Örnek Çözümü |
| 9 | Basınç ve Akışkanlar Statiği | Örnek Çözümü |
| 10 | Akışkan Kinematiği | Örnek Çözümü |
| 11 | Korunum Denklemleri - Genel Konular ve Enerji Denklemleri | Örnek Çözümü |
| 12 | Korunum Denklemleri - Bernoulli Denklemleri | Örnek Çözümü |
| 13 | Korunum Denklemleri - Bernoulli Denklemleri | Örnek Çözümü |
| 14 | Korunum Denklemleri - Süreklilik Denklemleri | Örnek Çözümü |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Çengel, Y.A, Cimbala J.M., 2010. Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları (3. Baskı), Palme Yayıncılık, İstanbul. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara Sınav, Ödev ve Yıl Sonu Sınavı | |
| Açıklama | Ara sınavın ders geçme notuna etkisi %10, ödevin %30 ve yıl sonu sınavının ders geçme notuna etkisi ise %60'dır. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,83 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |