Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
1 Dersin Adı: AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
2 Dersin Kodu: BSM2807
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ VARDAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: YOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ali Vardar
e-posta: dravardar@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941605
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Akışkanlar mekaniği temel kavramlarını vermek, Durgun akışkanların hidrostatik durumunu incelemek, Korunum denklemlerini vermek, Sürünmeli akışkanları irdelemek, Açık kanallarda akışı incelemek,Akışkanların ölçüm yöntemlerini vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin üst sınıflardaki mesleki konuları anlamasına katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Akışkanlar mekaniği temel kavramlarını öğrenmek;
2 Durgun akışkanların hidrostatik durumunu algılamak;
3 Korunum denklemlerini öğrenmek;
4 Süreklilik denklemini kavrayabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş, Akışkanlar Mekaniğinin Önemi ve Konuları Örnek Çözümü
2 Temel Kavramlar Örnek Çözümü
3 Temel Kavramlar Örnek Çözümü
4 Akışkanların Özellikleri Örnek Çözümü
5 Akışkanların Özellikleri Örnek Çözümü
6 Akışkanların Özellikleri Örnek Çözümü
7 Genel Tekrar Örnek Çözümü
8 Basınç ve Akışkanlar Statiği Örnek Çözümü
9 Basınç ve Akışkanlar Statiği Örnek Çözümü
10 Akışkan Kinematiği Örnek Çözümü
11 Korunum Denklemleri - Genel Konular ve Enerji Denklemleri Örnek Çözümü
12 Korunum Denklemleri - Bernoulli Denklemleri Örnek Çözümü
13 Korunum Denklemleri - Bernoulli Denklemleri Örnek Çözümü
14 Korunum Denklemleri - Süreklilik Denklemleri Örnek Çözümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çengel, Y.A, Cimbala J.M., 2010. Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları (3. Baskı), Palme Yayıncılık, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav, Ödev ve Yıl Sonu Sınavı
Açıklama Ara sınavın ders geçme notuna etkisi %10, ödevin %30 ve yıl sonu sınavının ders geçme notuna etkisi ise %60'dır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr