Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ÖZE3301
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mustafakurt@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel gereksinimli öğrencilerin okuma-yazma becerilerinin değerlendirilmesi; okumaya hazırlık becerileri; harf öğretimi aşaması; hece öğretimi aşaması, metin okuma aşaması, okuma akıcılığı
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere okuma yazma öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre okuma yazma öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okuma-yazma becerilerin değerlendirebilme;
2 Okumaya hazırlık becerilerini, yapısını ve özelliklerini öğrenme;
3 Harf öğretimi tasarlayabilme;
4 Hece öğretimi tasarlayabilme;
5 Metin okuma öğretimi tasarlayabilme;
6 Okuma akıcılığını artırmaya yönelik öğretim tasarlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okuma-yazma öğretimi; yapısı ve temel ilkeler
2 Okuma yazma becerisinin değerlendirilmesi
3 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
4 Harf öğretimi aşaması
5 Harf öğretimi aşaması
6 Harf öğretimi aşaması
7 Hece öğretimi aşaması
8 Hece öğretimi aşaması
9 Hece öğretimi aşaması
10 Metin okuma aşaması
11 Metin okuma aşaması
12 Okuma akıcılığı
13 Okuma akıcılığı
14 Okuma akıcılığı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Engelmann, S & Carnine, D. (1982). Thory of istruction: Principles and aplications. Irvington Publishers.
Kameenui, E. J. & Simmons, D. C. (1990). Designing instructional strategies: The prevention of academic learning problems. Merill Publishing Company
Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill.
Patching, W., Kameenui, E. J., Carnine, D., Gersten, R. M., & Colvin, G. (1983). Direct instruction in critical reading skills. Reading Research Quarterly, 18(4), 406–18. https://doi.org/10.2307/747376
Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall.
Gunning, T. G.(2014). Assessing & correcting reading and writing difficulties: A Student-centered approach.Pearson
Schumm, J. S. (2006). Reading aassessment and instruction for all learner. The Guilford Press
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 4 3
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 3
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr