1 | Dersin Adı: | TEKSTİL TASARIMI VI (S.S.A) |
2 | Dersin Kodu: | RES4608 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYSUN YÜREKTEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | yurekten@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dokuma temel örgü gruplarını oluşturan bezayağı, dimi ve saten örgülerinin öğretilerek bunların türevlerinin oluşturulması. Geleneksel dokuma tekniklerini oluşturan halı, kilim, cicim, zili ve sumak dokuma tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dokumanın temel yapılarını oluşturan ana örgü grupları (kumaş ve kirkitli) kullanarak tekstil sanatları alanında bireysel veya grup çalışmaları oluşturabilme hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adaylarına mesleki gelişimlerinde tekstil malzemelerini uygulamalı derslerın de nasıl farklı kullanabileceklerini gösterir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tekstil malzemesi olan yun elyafının fiziksel özelliklerinin anlatılması | Yun elyafının ozelliklerini tanımak |
2 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
3 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
4 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden iğneleme tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
5 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden ıslak keçeleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak ıslak keçe tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
6 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden ıslak keçeleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak ıslak keçe tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
7 | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak kuru keçeleme yönteminden ıslak keçeleme tekniğini anlatma | Yün elyafının keçelesme özelliginden faydalanarak ıslak keçe tekniğini tasarımlarına göre uygulama |
8 | Farklı kultur tasarım urunu olan mandala dokuma tekniginin tarihçesini anlatma | Anlatılan özelliklere göre malzeme iplik ve renk seçimi oluşturma |
9 | Farklı kultur tasarım urunu olan mandala dokuma tekniginin tarihçesini anlatma | Oluşturulan motiflerin uygulamaya geçilmesi |
10 | Farklı kultur tasarım urunu olan mandala dokuma tekniginin tarihçesini anlatma | Oluşturulan motiflerin uygulamaya geçilmesi |
11 | Farklı kultur tasarım urunu olan mandala dokuma tekniginin tarihçesini anlatma | Oluşturulan motiflerin uygulamaya geçilmesi |
12 | Tekstil baskı teknikleri anlatılır. | Boya baskı grup çalışmaları yaptırılır. Desen ve motif calişmaları olusturulr |
13 | Geleneksel el baskı yöntemleri anlatılır | Oluşturulan desen calişmaları uygumaya gecilir |
14 | Geleneksel el baskı yöntemleri anlatılır | Oluşturulan desen calişmaları uygumaya gecilir |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ALPAY H.R. Dokuma Makineleri, Makine Mühendisleri Odası Yayını, s. 114, Bursa 1985. İMER.Z Dokuma Tekniği I II, Sistem Ofset Ltd.Şti. Ankara 1989 Komisyon Tekstil Teknolojisi I, II Devlet Kitapları , Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1997 VON EİNEM AUITOREN KOLLEKTİV Gevebeteknik Almanya Tekstil Desıgn I,III Traditional Japanese Small Motif Şeber,B. Alpan, D. Kumaş Yapı Bilgisi, İstanbul 1989 BAŞER.İ:Tekstil Kimyası ve Teknolojisi-istanbul Üniversitesi Yayınları-İstanbul.1983 HARMANCIOĞLU.M:Rejenere ve Sentetik Lifler-İzmir- bornova.1981 İBER,F:Tekstil Basmacılığı ve Makinaları 1980 ÖZCAN.Y:Tekstil Elyaf ve Boyama Tekniği Fatih Yayınevi –İstanbul.1978 SAGEM:% 100 PES ve PES / Selüloz Karışımlarının Baskısı Y.NO.130,BURSA.1992 SAGEM:Muhtelif Kıvam Maddeleri ve Binderlerin Pigment Baskıların Renk Tonuna ve Haslıklarına Etkileri Y.NO:105.BURSA.1990 SAGEM:Pamuk Mamullerde Reaktif Boyalı Zeminler Üzerine Aşındırma ve Rezerve Baskılar Y.NO:108.BURSA.1990 SST-SEİDENFABRİK A.G: Hand Book For The Screen Printer .Thalschveiz/Switzerland-1995 TÜBİTAK-MAM:Tekstil Mamullerini Kullanım Etiketleri,BURSA,1997 SAGEM:Muhtelif ön terbiye metodlarının reaktif boya ve baskıların renk verimi üzerine olan etkilerinin incelenmesi.Y.NO:109 1990.BURSA Nevber GÜRSU :Türk Dokumacılık Sanatı Yrd.Doç.Dr.A.BİROL-Çiçek DERMAN Türk Tezyini Sanatlarında Motifler SÜRÜR Ayten:Ege Yöresi Geleneksel Kıyafetleri Motif ve Kompozisyon Düzenleri Renklerin sembolik anlamları ve etkileri. Bilim ve Teknik Dergisi, sayı 467, Ekim 2006, sy. 73-74 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav, uygulamalı sınav | |
Açıklama | Yazılı sınav, uygulamalı sınav |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |