Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİKSEL LİNEER CEBİR
1 Dersin Adı: FİZİKSEL LİNEER CEBİR
2 Dersin Kodu: MAT2498
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMRULLAH YAŞAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik bölümü tüm öğretim üyeleri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta:eyasar@uludag.edu.tr
Telefon:0224 2941768
Adres:U.Ü Fen-Edb. Fak. Mat. Böl. B102 Görükle Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı Fizik Bölümü öğrencilerine lisans ve lisans üstü derslerde gereksinim duyacakları matrislerle ilgili bilgileri aktarmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Lineer cebir alanında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip edebilme alt yapısı kazanır
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Genel lineer cebir kavramlarını öğrenir.;
2 Matris tanımları ve basit matris işlemlerini öğrenir.;
3 Determinantları öğrenir.;
4 Matris tersi ne demektir öğrenir.;
5 Matrisin rankı kavramını anlar;
6 Çeşitli lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini öğrenir.;
7 Bir matrisin özdeğerleri ve özvektörlerini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matris tanımları, toplama ve çıkarma
2 Matris Çarpımı
3 Özel matrisler, Bir matrisin transpozu, Matris parçalanması
4 Determinant, Laplace açılımı, determinant özellikleri, Cramer kuralı
5 Bir matrisin rankı, rank özellikleri
6 Matris tersi hesabı ve ters matrislerin bazı özellikleri
7 Lineer denklem sistemlerinin çözümleri, Homojen denklem sistemleri
8 Homojen olmayan denklem sistemleri
9 Matris formları
10 Matrislerin karakteristik denklemleri
11 Matrislerin özdeğerleri
12 Matrislerin özvektörleri
13 Matrislerin köşegenleştirilmeleri
14 Matrislerin köşegenleştirilmeleri (devam)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Lineer Cebir I,II. Prof.Dr.H.Hilmi Hacısalihoğlu
2)Lineer Cebir, Prof.Dr.Feyzi Başar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders esnasında konu ile ilgili soru sorulması ve öğrencilerin düzeyinin belirlenmesi için belirli bir süre beklemek. Konunun anlaşılması için öğrenciler arasında tartışma ortamının (soru-cevap) oluşturulması.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 0 0 5 4 0 5 5 0 0
OK2 3 3 2 0 0 3 3 0 2 3 0 0
OK3 5 5 4 0 0 5 3 0 3 3 0 0
OK4 5 5 5 0 0 5 3 0 3 4 0 0
OK5 5 5 5 0 0 5 3 0 3 4 0 0
OK6 5 5 5 0 0 4 2 0 2 2 0 0
OK7 5 5 5 0 0 4 2 0 3 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr