Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CEBİR ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: CEBİR ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: İMÖ3008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DİLEK SEZGİN MEMNUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Dilek SEZGİN MEMNUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr. Dilek SEZGİN MEMNUN
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, E-235 16059 Görükle / Bursa
E-Mail:dsmemnun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cebirin tarihsel gelişiminin incelenmesi, öğretim programında yer alan cebir konularının belirlenmesi ve tartışılması, öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi, cebir öğreniminde ve öğretiminde teknolojinin rolünün değerlendirilmesi, cebir öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve uygulanmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Cebir konularının farklı öğretim yöntemleri ile sınıf içi uygulamaları hakkında tecrübe ve deneyim kazanılacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Cebir öncesi dönem ve cebirin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin boyutları ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemini kavrar. Cebir konularını günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirir. Aritmetik-cebir ilişkisini, genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünmenin önemini kavrar.;
3 Cebir konularının öğretimine ilişkin farklı yöntemleri ve yaklaşımları bilir. Cebir konularının öğretimi ve öğreniminde teknoloji kullanımını değerlendirir. Cebir öğretimini ve öğrenimini destekleyen öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulacağını anlar.;
4 Cebir öğretimi ve öğreniminde duyuşsal özelliklerin, cebir konularında karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin, kavram yanılgılarının ve çözüm önerilerinin farkına varır. Öğretim programlarında cebir konularını bilir. ;
5 Cebir öğretiminde cebirsel ifade ve değişken kavramını öğretir.;
6 Cebir öğretiminde eşitlik ve özdeşlik kavramlarını öğretir.;
7 Cebir öğretiminde denklem ve eşitsizlik kavramlarını öğretir.;
8 Cebir öğretiminde doğrusal ilişkileri ve doğrusal denklemleri öğretir.;
9 Cebir öğrenme alanı ve örüntülerin ilişkisini anlar. Örüntülerin ders programlarındaki yerini bilir. Örüntü kavramının öğreniminde öğrenci hatalarını ve kavram yanılgılarını bilir.;
10 Fonksiyonel düşünmeyi ve fonksiyonel düşünmenin öğretim programlarındaki yerini anlar. Fonksiyonel düşünmenin öğretimini yapar ve fonksiyonel düşünmenin öğretiminde teknolojinin yerini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin işlenişinin ve ders kapsamında yer alan konuların açıklanması, Kaynakların tanıtılması. Cebir öncesi dönem ve Cebirin tarihsel gelişimi.
2 Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin boyutları ve gelişimi. Cebir konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirilmesi. Aritmetik-cebir ilişkisi, genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünmenin önemi.
3 Cebir konularının öğretimine ilişkin farklı yöntemler ve yaklaşımlar. Cebir konularının öğretimi ve öğreniminde teknoloji kullanımı. Cebir öğretimini ve öğrenimini destekleyen öğrenme ortamlarının oluşturulması.
4 Cebir öğretimi ve öğreniminde duyuşsal özellikler, cebir konularında karşılaşılan öğrenme güçlükleri, kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Öğretim programlarında cebir konularını inceleme.
5 Cebir öğretiminde cebirsel ifade ve değişken kavramı. Değişken kavramının öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Cebirsel ifade ve değişken kavramının öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları. Değişken kavramının günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Değişken kavramına yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde cebirsel ifade ve değişken kavramının öğretimi.
6 Cebir öğretiminde eşitlik kavramı. Eşitlik kavramının öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Eşitlik kavramının öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları. Eşitlik kavramının günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Eşitlik kavramına yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde eşitlik kavramının öğretimi.
7 Cebir öğretiminde özdeşlik kavramı. Özdeşlik kavramının öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Özdeşlik kavramının öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları.
8 Özdeşlik kavramının günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Özdeşlik kavramına yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde özdeşlik kavramının öğretimi.
9 Cebir öğretiminde denklem kavramı. Denklem kavramının öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Denklem kavramının öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları.
10 Denklem kavramının günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Denklem kavramına yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde denklem kavramının öğretimi.
11 Cebir öğretiminde eşitsizlik kavramı. Eşitsizlik kavramının öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Eşitsizlik kavramının öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları. Eşitsizlik kavramının günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Eşitsizlik kavramına yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde eşitsizlik kavramının öğretimi.
12 Cebir öğretiminde doğrusal ilişkiler ve doğrusal denklemler. Doğrusal denklemlerin öğretim programında yeri, Cebir öğrenme alanı ve diğer öğrenme alanları ile ilişkisi. Doğrusal denklemlerin öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgıları. Doğrusal denklemlerin günlük hayattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi. Doğrusal denklemlere yönelik ders içeriği düzenleme ve etkinlik uygulamaları. Cebir öğretiminde doğrusal ilişkilerin ve doğrusal denklemlerin öğretimi.
13 Cebir öğrenme alanı ve örüntüler ile ilişkisi. Örüntülerin ders programlarındaki yeri. Örüntü kavramı, örüntünün öğretiminde öğrenci hatalarını ve kavram yanılgıları.
14 Fonksiyonel düşünme, fonksiyonel düşünmenin öğretim programlarındaki yeri. Fonksiyonel düşünmenin öğretimi ve fonksiyonel düşünmenin öğretiminde teknolojinin yeri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sarpkaya-Aktaş, G. (Ed). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi.
Bingölbali, E. & Özmantar, M.F. İlköğretimde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara:Pegem Akademi.
Dede, Y., Doğan, M.F. ve Aslan-Tutak, F. (Eds.) Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Anakara: Pegem Akademi.
Ün-Açıkgöz, K. Aktif öğrenme. İzmir:Biliş.
Arseven, A. Matematik öğretim yöntemleri. Ankara: pegem Akademi.
Özmantar, M.F., Akkoç, H., Kuşdemir-Kayıran, B. ve Özyurt, M. (Eds.) Ortaokul matematik öğretim programları: Tarihsel bir inceleme. Ankara: Pegem Akademi.
Çorlu, s. ve Çallı, E. STEM Kuram ve uygulamaları. Öğretmenler için temel kılavuz. Ankara: Pusula Yayıncılık.
Van de Walle, J.A., SKarp, K.S. (Durmuş S. (Çeviri Ed)). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel akademik yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 25
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile ders içi çalışmalara katılım dikkate alınmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
Açıklama Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile ders içi çalışmalara katılım dikkate alınmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 2 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 3 4 5 4 3 3 3 2 1 3 4 3 1 2
OK2 3 2 3 2 3 3 4 3 3 4 2 3 3 2 3 4
OK3 1 5 1 3 1 2 1 1 2 1 1 1 1 5 4 4
OK4 1 2 3 1 4 5 1 1 4 5 2 1 1 1 1 5
OK5 4 5 3 3 3 4 4 5 4 3 5 1 1 5 4 4
OK6 4 4 3 4 3 4 4 5 4 3 4 1 1 5 4 4
OK7 5 4 3 4 3 4 4 4 4 3 4 1 1 5 4 4
OK8 5 4 3 3 4 4 4 5 4 3 4 1 1 4 4 4
OK9 4 5 3 4 3 5 4 4 4 3 1 1 1 5 5 4
OK10 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 1 1 1 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr