Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: İMÖ2002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DİLEK SEZGİN MEMNUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Dilek SEZGİN MEMNUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr. Dilek SEZGİN MEMNUN
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, E-235, 16059 Görükle / Bursa
E-Mail:dsmemnun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları öğrenir; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini bilir; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri kavrar; öğrenme ve alt öğrenme alanlarını bilir; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir, diğer derslerle ilişkisi hakkında fikir sahibi olur; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini kurar; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımını ve öğretmen yeterliliklerini anlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretim programlarının günümüze gelişimini; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programı ile programdaki kazanımların, öğrenme alanlarının sınıflara göre dağılımlarını; programın geliştirdiği becerileri bilir ve öğretimde kullanma becerilerini kazanır..
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretim programları ile ilgili temel kavramları ve öğretim programlarının günümüze gelişimini anlar.;
2 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımını, içeriğini, geliştirmeyi amaçladığı becerileri kazanır.;
3 Ortaokul matematik dersi öğretim programlarının öğrenme ve alt öğrenme alanlarını, kazanımların sınıflara göre dağılımını ve sınırlarını, diğer derslerle ilişkisini bilir. ;
4 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini anlar.;
5 Ortaokul matematik dersi öğretim programlarında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri bilir.;
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programlarında değerlendirme yaklaşımını ve öğretmen yeterliliklerini anlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Program geliştirme süreci bağlamında ortaokul matematik öğretim programlarının temel bileşenleri. Cumhuriyet dönemi ortaokul matematik öğretim programlarına genel bir bakış I (1926-1931-1938-1949-1977 ve 1990 programları)
2 Cumhuriyet dönemi ortaokul matematik öğretim programlarına genel bir bakış II (1998-2005-2013 ve 2017 programları) Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçları, amaçların önemi ve ifade edilmesi.Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçlarının sınıflandırılması ve tarihsel analizi. Ortaokul matematik dersi öğretim programlarının amaçlarının kategorileri ve düzeyleri açısından yıllara göre dağılımı.
3 Güncel ortaokul matematik dersi programının detaylı biçimde incelenmesi ve ilkokul programı ile ilişkilendirilmesi. Matematik öğretim programlarının öğretim ilkeleri perspektifinden incelenmesi.
4 Ortaokul matematik öğretim programlarında öğretim strateji, yöntem ve teknikler. Ortaokul matematik dersi öğretim programlarının sayılar öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması.
5 Öğretim programları açısından cebirsel düşünmenin incelenmesi.
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programlarının geometri öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması.
7 Ortaokul matematik öğretim programlarının Veri ve Olasılık öğrenme alanı içeriklerinin incelenmesi.
8 Ortaokul matematik öğretim programlarının bilgi ve iletişim teknolojileri bağlamında incelenmesi.
9 Ortaokul matematik öğretim programlarında somut materyal kullanımı.
10 Ortaokul matematik öğretim programlarında ölçme değerlendirme yaklaşımları.
11 Ortaokul matematik öğretim programlarının ilişkilendirme becerisi kapsamında incelenmesi.
12 Ortaokul matematik öğretim programlarında matematiğin uygulamaları ve matematiksel modelleme.
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programlarında duyuşsal özellikler ve matematik okuryazarlığı.
14 Matematiksel iletişim kapsamında ortaokul öğretim programlarının incelenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özmantar, M.F., Akkoç, H., Kuşdemir-Kayıran, B. ve Özyurt, M. (Eds). Ortaokul Matematik Öğretim Programları. Pegem Akademi, Ankara.
Batdal-Karaduman,G. Geçmişten günümüe İlkokul Programları. Pegem Akedemi, Ankara.
Özmantar, M.F.,Öztürk, A. ve Bay, E. (Eds.) Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları. Pegem Akademi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile ders içi çalışmalara katılım dikkate alınmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
Açıklama Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile ders içi çalışmalara katılım dikkate alınmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 22 22
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 4 4 3 4 4 5 4 5 4 4 3 4 4 4 4
OK2 5 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 3 4 3 4
OK3 4 3 3 4 3 3 3 4 4 4 5 5 3 3 3 4
OK4 3 3 4 4 3 5 4 4 3 5 3 2 3 3 3 2
OK5 3 3 4 4 4 4 5 3 4 4 4 3 5 3 3 4
OK6 4 3 5 5 2 4 5 3 4 2 3 3 3 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr