Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK
1 Dersin Adı: TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK
2 Dersin Kodu: BYL0508
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi RAHŞEN KAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hikmet Sami YILDIRIMHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Rahşen S. KAYA
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü
e-posta: rkaya@uludag.edu.tr
Telefon: 0 (224) 294 2868
Uludag University, Faculty of Arts and Science, Department of Biology
e-mail: rkaya@uludag.edu.tr
Phone: 0 (224) 294 2868
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye’nin hayvan çeşitliliğini tanıtmak ve nesli tehlike altındaki hayvanları öğretmek amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Biyolojik çeşitlilik ve koruma biyolojisinin önemini kazanır
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye’de yaşayan hayvanları tanıyabilme.;
2 Nesli tehlike altındaki hayvanları öğrenebilme;
3 Hayvanların nasıl korunabileceğine ait bilgi sahibi olma.;
4 Hayvanları korumada öğrenciler düşen görevleri kavrayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlardan Örümcekler.
2 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlar Akrepler
3 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlar Çok ayaklılar ve kabuklular
4 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlardan bazı böcek grupları
5 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlardan bazı böcek grupları
6 Türkiye’de yaşayan omurgasız hayvanlardan süngerler, mercanlar, derisi dikenliler
7 Ders tekrarı-ARA SINAV
8 Türkiye’de yaşayan tatlısu balıklarından örnekler
9 Türkiye’de yaşayan deniz balıklarından örnekler
10 Türkiye’de yaşayan kurbağalardan balıklarından örnekler
11 Türkiye’de yaşayan sürüngenlerden örnekler
12 Türkiye’de yaşayan kuşlardan örnekler
13 Türkiye’de yaşayan memelilerden örnekler
14 Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, 1987.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test Sınavı
Açıklama Test Sınavı
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 0 10 10
Projeler 1 6 6
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 4 5 5 5 0 5 0 0 3
OK2 0 0 0 4 5 5 5 0 5 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr