1 | Dersin Adı: | BİYOLOJİ III |
2 | Dersin Kodu: | FEN3311 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Şirin İlkörücü ilkorucu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Alanına ilişkin genetik ve evrim konularında kavramları analiz etmek, bu konulardaki temel kuram ve yaklaşımları fen bilgisine yansımalarını yorumlayabilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri”nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan: A1 “Alan bilgisi” alt alanlarında katkı sağlamaktadır. Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgiye sahiptir. Bu ders TYYÇ 6 düzey kapsamında alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme yetkinliğine katkı sağlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders tanıtımı, içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme | |
2 | Genetik ve biyoteknolojinin alanları, önemi ve tarihsel gelişimi; modern genetik bilimi tarihi | |
3 | DNA replikasyonu, mutasyonlar | |
4 | Mendel genetiği ve çaprazlamalar, olasılık | |
5 | Çoklu alelelerr, soy ağacı ve eşeye bağlı kalıtım | |
6 | Mendel kalıtımından sapmalar | |
7 | Bağlı genler | |
8 | Populasyon genetiği | |
9 | Göç ve genetic sürüklenme | |
10 | Evrim görüşünün ortaya çıkmasında önemli bilim insanlarır. | |
11 | Darwin’in doğal seçilim ve değişerek türeme görüşü | |
12 | İzolasyon ve türleşme | |
13 | Canlılığın tarihi ve fosil araştırmaları | |
14 | Evrimsel biyolojinin uygulama alanları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-B. Başıbüyük, H.H. Karaytuğ, S. Gündüz, İ. Evrimsel Analiz, 2002. Palme Yayıncılık, 708 s. (Freeman, S. Herron, J.C’den çeviri) 2-Yıldırım, A., Karadağ, Y, Kandemir, N., Sakin, M.A. 2008. Genetik. Nobel Yay. Dağıtım Ltd. Şti. Ankara.270s. 3-Erensayın, C., 2000. Genetik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 227 s.Erensayın, C., 2000. Çözümlü Genetik Problemleri, Nobel Yay. Dağ., Ankara, 149 s. 4. İlkörücü, Ş. Evrim (201). Bölüm adı: Darwin’in Katkısı Ve Teorileri (2016). Ankara: Lisans Yayıncılık, ISBN:9786055044817 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu derste ders anlatımı, beyin fırtınası, eleştirel tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme ve grup çalışması yöntemleri uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Ödevlerini bireysel veya grup olarak hazırlarlar.Dersin ölçme ve değerlendirmesinde 1 ara sınav, 1 final sınavı ile yarıyıl boyunca ödev ve sınıf içi etkinliklere katılım alınır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 1 | 7 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |