Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOLOJİ III
1 Dersin Adı: BİYOLOJİ III
2 Dersin Kodu: FEN3311
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şirin İlkörücü
ilkorucu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Alanına ilişkin genetik ve evrim konularında kavramları analiz etmek, bu konulardaki temel kuram ve yaklaşımları fen bilgisine yansımalarını yorumlayabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri”nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan: A1 “Alan bilgisi” alt alanlarında katkı sağlamaktadır. Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgiye sahiptir. Bu ders TYYÇ 6 düzey kapsamında alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme yetkinliğine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fen dersinde genetik ve evrim ile ilgili konu ve kavramları sorgular ve analiz eder;
2 Genetik ve evrim ile ilgili olguların fen bilgisiyle ilişkisini yorumlayabilir.;
3 Genetik ve evrim ile ilgili güncel olay ve gelişmeleri takip eder;
4 Biyoteknolojideki gelişmeleri eleştirel olarak değerlendirir.;
5 Evrim teorisi hakkındaki farklı görüşleri eleştirel olarak değerlendirebilir ve sınıflandırabilir;
6 Evrim teorisinin tarihsel gelişimini sorgular ve yorumlar;
7 Basit canlılardan memelilere kadar yaşam formlarının ortaya çıkışı, konularını yorumlayabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı, içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme
2 Genetik ve biyoteknolojinin alanları, önemi ve tarihsel gelişimi; modern genetik bilimi tarihi
3 DNA replikasyonu, mutasyonlar
4 Mendel genetiği ve çaprazlamalar, olasılık
5 Çoklu alelelerr, soy ağacı ve eşeye bağlı kalıtım
6 Mendel kalıtımından sapmalar
7 Bağlı genler
8 Populasyon genetiği
9 Göç ve genetic sürüklenme
10 Evrim görüşünün ortaya çıkmasında önemli bilim insanlarır.
11 Darwin’in doğal seçilim ve değişerek türeme görüşü
12 İzolasyon ve türleşme
13 Canlılığın tarihi ve fosil araştırmaları
14 Evrimsel biyolojinin uygulama alanları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-B. Başıbüyük, H.H. Karaytuğ, S. Gündüz, İ. Evrimsel Analiz, 2002. Palme Yayıncılık, 708 s. (Freeman, S. Herron, J.C’den çeviri)
2-Yıldırım, A., Karadağ, Y, Kandemir, N., Sakin, M.A. 2008. Genetik. Nobel Yay. Dağıtım Ltd. Şti. Ankara.270s.
3-Erensayın, C., 2000. Genetik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 227 s.Erensayın, C., 2000. Çözümlü Genetik Problemleri, Nobel Yay. Dağ., Ankara, 149 s.
4. İlkörücü, Ş. Evrim (201). Bölüm adı: Darwin’in Katkısı Ve Teorileri (2016). Ankara: Lisans Yayıncılık, ISBN:9786055044817
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu derste ders anlatımı, beyin fırtınası, eleştirel tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme ve grup çalışması yöntemleri uygulanmaktadır.
Açıklama Ödevlerini bireysel veya grup olarak hazırlarlar.Dersin ölçme ve değerlendirmesinde 1 ara sınav, 1 final sınavı ile yarıyıl boyunca ödev ve sınıf içi etkinliklere katılım alınır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 3 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 4 1 1 3 4 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 4 1 1 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 3 1 1 1 3 1 1 1 1 3 1
OK7 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 2 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr