Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAPAY ZEKA
1 Dersin Adı: YAPAY ZEKA
2 Dersin Kodu: BMB3015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CEYDA NUR ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ceydanur@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilgisayar sistemlerine çeşitli ortamlarda problem çözme, çıkarım, öğrenme, iletişim, algı ve hareket becerisi kazandırmak için kullanılan yöntem ve araçları tanıtmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mühendislik Bilimleri: %70, Mühendislik Tasarımı: %30
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı bağlamlarda çalışmaya uygun yapay zeka sistemleri tasarlayabilme;
2 Durum uzayı tanımlanmış bir problemi farklı arama yöntemlerini kullanarak çözebilme;
3 Yapay zeka dilleri ile çıkarım problemlerini programlayabilme;
4 Problemlere uygun öğrenme yaklaşımlarını seçebilme ve uygulayabilme;
5 İletişim, algı ve hareketin temel kavramları ve meseleleri hakkında bilgi sahibi olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş, akıllı ajanlar
2 Arama ile problem çözme, kör arama algoritmaları
3 Sezgisel arama algoritmaları
4 Yerel arama algoritmaları
5 Muhalif arama
6 Mantık ile çıkarım, birinci dereceden mantık
7 Prolog programlama
8 Bilgi temsili ve semantik ağlar
9 Gözlemlerden öğrenme, karar ağaçları
10 Belirsizlik, istatistik ile çıkarım, Bayes öğrenmesi
11 Yapay sinir ağları, geri yayılım algoritması
12 İletişim, biçimsel diller, sözdizimi ve anlam analizi
13 Algı, görüntü oluşumu ve görüntü işleme
14 Hareket, robot konumlandırma, haritalama ve planlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Russell, S. ve Norvig, P., 2016. Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3rd Edition, Pearson Education, ISBN-10: 0136042597 ISBN-13: 978-1292153964.
2. Zhang, A., Lipton, Z. C., Li, M. ve Smola, A. J., 2022. Dive into deep learning. arXiv preprint DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2106.11342.
3. Ekman, M., 2021. Learning Deep Learning: Theory and Practice of Neural Networks, Computer Vision, NLP, and Transformers Using TensorFlow, Addison-Wesley Professional, ISBN-10: 0137470355 ISBN-13: 978-0137470358.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Programlama ve çalışma ödevleri, yazılı sınavlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 3 2 3 2 1 2 2 0 2
OK2 5 5 5 5 3 4 3 1 3 3 0 0
OK3 5 4 5 5 3 4 3 1 3 3 0 0
OK4 5 5 5 5 3 4 3 1 3 3 0 0
OK5 4 4 3 3 1 2 2 1 2 2 0 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr