1 | Dersin Adı: | KARST JEOMORFOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | COG2027 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ozdemirh@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ülkemiz ve Dünya üzerinde oldukça yoğun olarak bulunan eriyebilen kayaçların türleri, oluşumu ve bunların üzerinde meydana gelen aşındırma ve biriktirme şekillerinin uygulamalı olarak verilmesini içerir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yeryüzünü oluşturan kayaçların içerisinde önemli yer tutan karstik kayaçların üzerinde jeomorfolojik şekillerin anlaşılması bakımından önemlidir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karst Jeomorfolojisine Giriş | |
2 | Eriyebilen Kayaçlar ve Özellikleri | |
3 | Karstlaşmada İklim ve Bitki Örtüsü | |
4 | Karstlaşmada Tabakalanma ve Jeomorfoloji | |
5 | Karstlaşmada Zaman | |
6 | Karstik Aşındırma Şekilleri-1 | |
7 | Karstik Aşındırma Şekilleri-2 | |
8 | Karstik Aşındırma Şekilleri - Uygulama | |
9 | Karstik Aşındırma Şekilleri - Uygulama | |
10 | Karstik Biriktirme Şekilleri | |
11 | Karstik Biriktirme Şekilleri Uygulama | |
12 | Karstik Bölgeler ve Türkiye'de Karst | |
13 | Makale Sunumu-1 | |
14 | Makale Sunumu-2 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Pekcan, N. (2019). Karst Jeomorfolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbul. 2-Ford, D., Williams, P. (2007). Karst Hydrogeology and Geomorphology, John Wiley & Sons, Ltd. 3- Erinç, S. (2012). Jeomorfoloji I ve II, (Güncelleştirenler Ahmet Ertek ve Cem Güneysu), Der Yayınları 4- Hugget, R.J. (2015). Jeomorfolojinin Temelleri, (Çev. Ed. Uğur Doğan), Nobel Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav ve ödev hazırlama ve sunma | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |