1 |
Dersin Adı: |
OLASILIK ve İSTATİSTİK |
2 |
Dersin Kodu: |
CEV2031 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. SELİM TÜZÜNTÜRK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta : selimtuzunturk@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 29 41152 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Mühendislik uygulamalarında istatistiksel analizler yapabilmek için gereken bilgi ve becerileri sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Mühendislik uygulamalarında istatistiksel analizler yapabilmek için gereken bilgi ve becerilerin edinilmesi. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İstatistiksel Araştırma ve Literatür Taraması |
Konu ile ilgili uygulama |
2 |
Veri, Veri Türleri ve Temel kavramlar |
Konu ile ilgili uygulama |
3 |
Ölçüm |
Konu ile ilgili uygulama |
4 |
Temel kavramlar |
Konu ile ilgili uygulama |
5 |
Örneklem, Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri |
Konu ile ilgili uygulama |
6 |
Veri Temizleme, Tablolar ve Grafikler |
Konu ile ilgili uygulama |
7 |
Merkezi Eğilim |
Konu ile ilgili uygulama |
8 |
Değişkenlik |
Konu ile ilgili uygulama |
9 |
Nedensellik, İstatistikteki İlişki Türleri |
Konu ile ilgili uygulama |
10 |
Endeksler |
Konu ile ilgili uygulama |
11 |
Olasılık ve Olasılık Hesaplamaları |
Konu ile ilgili uygulama |
12 |
Dağılım, Dağılım Şekilleri ve Olasılık Dağılımları |
Konu ile ilgili uygulama |
13 |
Kesikli Olasılık Dağılımları |
Konu ile ilgili uygulama |
14 |
Sürekli Olasılık Dağılımları |
Konu ile ilgili uygulama |