1 |
Dersin Adı: |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
CEV1025 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Dr. Yusuf Alptekin TÜRKKAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Öğr.Üyesi Kenan TÜFEKCİ Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü tel: 0224 2942794 email: kenantufekci@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Problemler için algoritma ve akış diyagramı hazırlama, matematiksel ifadeleri program diline uygun yazabilme, mantıksal ilişkileri kurabilme, hazırlanan algoritmaların programlarını hazırlama, programın bilgisayara aktarılması, çalıştırılması, hataların giderilmesi, sonuçların elde edilmesi ve değerlendirilmesi işlemlerini öğrenmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Ders, diğer bütün derslerde yapılan mühendislik hesaplarının bilgisayar programlama dilinde kodlanmasını böylece hatasız sonuç ve zaman kaybını engellemektedir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bilgisayar progamlamaya giriş, donanım, yazılım, işletim sistemleri, algoritma kavramı |
Bilgisayarın temel girdi-çıktı birimlerini tanıma ve bunlarla haberleşme. |
2 |
Bilgisayar ile problem çözüm adımları, algoritma ve akış diyagramları, döngü kavramı |
Fibonacci sayılarını bulan bir algoritma oluşturma. |
3 |
Algoritma ve akış diyagramları ile ilgili örnekler |
İkinci dereceden bir denklemin köklerini bulan bir akış diyagramı oluşturma |
4 |
C# diline giriş, program yapısı, veri tipleri, değişkenler ve isimlendirme, operatörler, veri girişi |
C # kullanılan değişkenlerin sınırlarını belirleme. |
5 |
Karşılaştırma Yapıları. İç içe if-else ifadeleri. |
İkinci dereceden bir denklemin köklerini bulan bir C programı yazma. |
6 |
Döngüler: While, Do-While Yapıları |
Verilen iki sayı arasındaki tek ve çift sayıları bulma. |
7 |
For döngüsü-iç içe for döngüleri |
Belirli aralıktaki asal sayıların tespit edilmesi. |
8 |
Tek boyutlu diziler |
Bir sınıftaki notların ortalamasını bulmak |
9 |
İki boyutlu diziler |
Vize ve final notları verilen bir sınıfın ortalamasını hesaplama. |
10 |
İki boyutlu diziler le işlemler. Matris toplama, çıkarma. |
iki matrisin toplanması |
11 |
Tek boyutlu matrisler de ikili sırala yöntemi. |
Rasgele girilen 50 adet sayısı sıralama. |
12 |
Fonksiyon tanımlama, parametre gönderme. |
Faktöriyel, kombinasyon ve permütasyon hesapları |
13 |
Swich-Case komutu ile koşullu çalışma. |
Ortalaması hesaplanmış bir sınıfta harf notlarını oluşturmak. |
14 |
Genel tekrar ve örnek programlar. |
Optimizasyon problemlerini sayısal çözme. |