Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KATI ATIK YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: KATI ATIK YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: CEV3034
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nezih Kamil SALİHOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. N. KAMİL SALİHOĞLU
Doç. Dr. Selnur UÇAROĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. N. Kamil SALİHOĞLU
E-posta: nkamils@uludag.edu.tr
Telefon: 0-224-2942118
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, 16059,Görükle /BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sürdürülebilir katı atık yönetimini oluşturabilmek için gerekli olan; katı atık nitelik, nicelik belirleme, analiz, toplama ve taşıma yöntemleri gibi genel bilgiler yanında, bertaraf yöntemlerinin açıklanması ile bu konuda gerekli temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Atık yönetimi konusunda planlama, projelendirme, maliyetlendirme, mühendislik hesap ve yaklaşımları vb. kazanımlara sahip, atık yönetimi projelerinde çalışmaya hazır mühendis adayları yetişmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sürdürülebilir katı atık yönetimi temel prensiplerini açıklayabilme,;
2 Katı atık özelliklerini ve bu özelliklerin nasıl analiz edilebileceğini açıklayabilme,;
3 Katı atıkların fiziksel özelliklerini hesaplayabilme,;
4 Katı atıkların toplama ve taşıma yöntemlerini açıklayabilme, ;
5 Katı atıkların toplama yöntemleri ile ilgili problemleri çözebilme,;
6 Katı atıkların taşınmasının nasıl yapıldığına karar verme,;
7 Depolama sahası ve aktarma istasyonu yer seçimi kriterlerini belirleme,;
8 Katı atıkların bertaraf yöntemlerini belirleyebilme,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin Planı, Giriş, Genel Bilgiler ve Katı Atıkların Tanımlanması, Proje gruplarının belirlenmesi Katı Atık Özelliklerinin Belirlenmesi
2 Katı Atık Yönetimi - Katı Atıkların Sınıflandırılması Katı Atık Özelliklerinin Belirlenmesi
3 Katı Atık Miktarı, Bileşimi, Boyutu ve Özellikleri Katı Atık Miktarı, Bileşimi, Boyutu ve Özellikleri
4 Katı Atıkların Özellikleri Katı Atık Miktarı, Bileşimi, Boyutu ve Özellikleri
5 Katı Atıkların Toplanması ve Taşınması Katı Atıkların Toplanması ve Taşınması
6 Katı Atıkların Toplanması ve Taşınması Katı Atıkların Toplanması ve taşınması Konusunda Hesaplamalar
7 Transfer İstasyonları, Katı Atıkların Taşınması ve Bertaraf Yöntemleri Transfer istasyonu yer seçimi kriterleri
8 Transfer İstasyonları, Katı Atıkların Taşınması ve Bertaraf Yöntemleri Ara Sınav Transfer hesaplama
9 Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi Düzenli Depolama Alan ve Hacim Hesapları
10 Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi Düzenli Depolama Alan ve Hacim Hesapları
11 TEKNİK GEZİ TEKNİK GEZİ
12 Katı Atıkların Geri Kazanımı - Kompostlaştırma Yöntemi Kompost hesabı
13 Kompostlaştırma Yöntemi - Katı Atık Yakma Yöntemi– Ödev Sunumları Kompostlama ile ilgili nem ve C/N hesapları
14 Ödev Sunumları Ödev Sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Tchobanoglous, G., Theisen, H., Vıgıl, S.A., (1993) “Integrated Solid Waste Management”, ISBN: 0-07-063237-5 McGraw Hill, New York, USA.
2. Solid Waste Management Volume 1, United Nations Environment Programme (2005)
3. Best Practices for Solid Waste Management: A Guide for Decision-Makers in Developing Countries October 2020 EPA 530-R-20-002
4.Öztürk, İ., Arıkan, O., Altınbaş, M., Alp, K., Güven, H., (2019) Katı Atık Geri Dönüşüm Ve Arıtma Teknolojileri El Kitabı, Türkiye Belediyeler Birliği, İstanbul – Temmuz 2019
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu derste, öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.
Açıklama Bu derste dönem projesi, tartışma, örnek olay, problem çözme, gözlem, soru-cevap, sunum gibi uygulamalaı eğitim yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme, dönem projesi, proje sunumu, saha çalışması, vize ve final kullanılarak yapılmaktadır. Vize ve final sınavlarında proje ve saha çalışmaları sorulmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 5 5
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 3
OK2 0 5 0 0 0 0 4 4 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 0 4 4 0 0 0
OK5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 4 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr