Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Rehberlik ve Özel Eğitim
1 Dersin Adı: Rehberlik ve Özel Eğitim
2 Dersin Kodu: PFE4002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HACER BELEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Hacer Belen
hacerbelen@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Rehberlik dersi öğretmen adaylarının pedagojik açıdan dikkat etmeleri gereken temel ilkelerin aktarılması, okullarda rehberlik servislerinin sağladığı hizmetler ve rehberliğin temel hizmet alanlarının anlatılması ile öğretmen adaylarının bu servisleri tanımaları ve meslek hayatlarına başladıklarında bu servislerden kendilerinin ve özellikle öğrencilerinin yararlanmasını kolaylaştırması açısından katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir. ;
2 Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir. ;
3 Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, psikolojik danışmanın rol ve görevlerini bilir. ;
4 Bireyi tanıma tekniklerini bilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Rehberlik Dersine Giriş
2 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik Hizmetleri
3 Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
4 Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
5 Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6 Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
7 Kişisel-Sosyal Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
8 Kişisel-Sosyal Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
9 Eğitsel Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
10 Eğitsel Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
11 Mesleki Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
12 Mesleki Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
13 Bireyi Tanıma Teknikleri
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yeşilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel
Kuzgun, Y. (2009). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Nobel
Kaya,A. (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara:Anı
İşmen Gazioğlu, E., Mertol İlgar, Ş. (2008). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Rehberlik. Ankara: Pegem Akademi.
Can, G. (2015). Psikolojik Danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem Akademi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan Seçmeli Ara Sınav ve Final Sınavı
Açıklama Bağıl Değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr