1 |
Dersin Adı: |
Rehberlik ve Özel Eğitim |
2 |
Dersin Kodu: |
PFE4002 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HACER BELEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Hacer Belen hacerbelen@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Rehberlik dersi öğretmen adaylarının pedagojik açıdan dikkat etmeleri gereken temel ilkelerin aktarılması, okullarda rehberlik servislerinin sağladığı hizmetler ve rehberliğin temel hizmet alanlarının anlatılması ile öğretmen adaylarının bu servisleri tanımaları ve meslek hayatlarına başladıklarında bu servislerden kendilerinin ve özellikle öğrencilerinin yararlanmasını kolaylaştırması açısından katkı sağlamaktadır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Rehberlik Dersine Giriş |
|
2 |
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik Hizmetleri |
|
3 |
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri |
|
4 |
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri |
|
5 |
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları |
|
6 |
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları |
|
7 |
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı |
|
8 |
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması |
|
9 |
Eğitsel Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı |
|
10 |
Eğitsel Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması |
|
11 |
Mesleki Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı |
|
12 |
Mesleki Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması |
|
13 |
Bireyi Tanıma Teknikleri |
|
14 |
Değerlendirme |
|