Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941839/ e-mail: guvengumgum@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin öncelikli amacı Antik dönemde özellikle inşaat ve mimarlık alanında kullanılan teknolojilerin ve mühendisliğin tanıtılmasıdır. Bunun yanında antik dönemde gemi yapım teknolojisi, aydınlatma ve savaş teknikleri konularına da değinilecektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Entelektüel açıdan gelişim kazanarak, insanlığın var oluşundan itibaren mühendislik alanında ortaya koyduğu gelişimleri tanımak.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Antik çağ inşa teknik ve uygulamalarını tanıma.;
2
İnsanoğlunun özellikle yapı uygulamalarındaki teknolojik gelişimini başlangıcından geç antik çağa kadar kronolojik olarak bilme. ;
3
Antik dönem yapı malzemelerini tanıma.;
4
4Antik çağ inşaatlarında kullanılan aletleri ve teknolojileri tanıma. ;
5
Antik çağ yapı projelerinin organizasyon şemasını anlama. ;
6
Roma dönemi taş ocakları işletmecilik sistemini tanıma. ;
7
Antik dönemin yol, kanalizasyon ve su temini gibi büyük alt yapı projelerini tanıma.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders konularının ve ders hakkında terminolojinin incelenmesi. Antik Çağ Mühendisliğine Giriş ve Temel Kavramlar
2
Prehistorik ve Protohistorik (Tarih Öncesi ve Ön Tarih) Dönemler Yapı Teknolojileri ve Taş Alet Yapım Endüstrisi
3
Tunç (Bronz) Çağı Medencilik ve İşleme Teknikleri
4
Antik Mısır Uygarlığında İnşaat Teknolojileri
5
Hitit Uygarlığında İnşa Teknikleri
6
Lydia Uygarlığında Para/Sikke Basma Teknolojisi
7
Antik Yunan Uygarlığında Yapı Teknolojisi
8
Roma Uygarlığının Yapı Mühendisliği Alanındaki Yenilikleri ve Uygulamaları
9
Antik Uygarlıklarda Su Tesisleri ve Liman Teknolojileri
10
Antik Çağda Denizcilik (Gemi ve Deniz Feneri) Üretim Teknikleri
11
Antik Çağda Liman İnşa Teknikleri
12
Antik Çağda Taş İşleme ve Kaldırma Aletleri
13
Antik Çağ Şantiye Organizasyonu ve Konuyla İlgili Antik Kaynaklar
14
Genel Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
F. Kretzschmer, Antik Roma’da Mimarlık ve Mühendislik (İstanbul 2000). O. Bingöl, Bu Koca Taşları Nasıl İşlediler, Nasıl Kaldırdılar (Ankara 2012). Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap ((1990)
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
25
25
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU