Ders Öğretim Planı
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
1 |
Dersin Adı: |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
OTO1001 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. GÖKHAN SEVİLGEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü |
18 |
Dersin Web Adresi: |
Yok |
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye otomotiv mühendisliği ile ilgili bilgileri giriş seviyesinde vermektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Dersin mesleki gelişime katkısı, Otomotiv mühendisliği ile ilgili giriş seviyesinde bilgi kazanılmasıdır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Otomotiv mühendisliğini tanır;
|
2 |
Otomobili oluşturan sistem ve elemanları tanır ve bu sistem ve elemanların işlevlerini açıklar ;
|
3 |
Otomotiv tasarım ve imalat tekniklerini ile ilgili temel kavramları açıklar ;
|
4 |
Otomotiv teknolojilerini tanır ve otomotiv teknolojilerinin sosyal ekonomik yapı üzerindeki etkilerini fark eder;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Otomotiv Mühendisliği, Otomotivin Tarihçesi |
|
2 |
Taşıt Tasarım ve Dinamiği |
|
3 |
Taşıt İmalat Yöntemleri |
|
4 |
Taşıt Güvenliği |
|
5 |
Taşıt Elemanları |
|
6 |
Tahrik Sistemleri |
|
7 |
Motorlar |
|
8 |
Hibrit Araçlar |
|
9 |
Yakıtlar ve Yanma ve Emisyonlar |
|
10 |
Taşıt Güç Aktarma Organları |
|
11 |
Taşıt Elektrik ve Elektronik Sistemleri |
|
12 |
Mekatronik |
|
13 |
Elektrikli Taşıtlar |
|
14 |
Otomotiv Sektörü ve Teknolojik Gelişmeler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Advanced Vehicle Technology, H. Heisler, 2nd Edition, Butterworth-Heinemann, London, 2002. •The Motor Vehicle, Garrett, Newton, and Steeds, 13th Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2001. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
15 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
4 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ara Sınav, Final sınavı, Ödev |
Açıklama |
Bağıl Değerlendirme |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Ödevler |
2 |
1 |
2 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
5 |
5 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
59 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
1,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
OK2
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
4
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |