1 | Dersin Adı: | OSMANLI TÜRKÇESİ IV |
2 | Dersin Kodu: | TDE2028 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM ERCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Özlem ERCAN Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÖZTÜRK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E- Posta: ozlemercan@uludag.edu.tr Tel: 0 224 294 18 11 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 141 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Osmanlı alfabesini okumayı ve yazmayı öğretmek. Osmanlıca dilbilgisi konularını işlemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Osmanlı alfabesini okumayı ve yazmayı öğretmek. Osmanlıca dilbilgisi konularını işlemek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Rübâ’î Semâ’î Masdarlar. | |
2 | Rübâ’î Kıyâsî Masdarlar. | |
3 | Câlî Masdar. | |
4 | Sıfat-ı Müşebbehe. | |
5 | Mübalâğa. | |
6 | İsm-i Tafdil. | |
7 | İsm-i Mensub. | |
8 | İsm-i Tasgir. | |
9 | İsm-i Zaman. | |
10 | İsm-i Alet. | |
11 | İsm-i Mekân. | |
12 | Müennes-Müzekker. | |
13 | Çokluk. | |
14 | Okuma Parçaları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Coşkun Ak, Osmanlıca, Gaye Kitabevi, Bursa, 1999. Faruk Kadri Timurtaş, Alfa Yayınları, İstanbul, 2015 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 7 | 4 | 28 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 6 | 3 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |