Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOLOJİ TARİHİ
1 Dersin Adı: BİYOLOJİ TARİHİ
2 Dersin Kodu: BYL0526
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖZER YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Özer YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Özer YILMAZ
ozery@uludag.edu.tr
0 224 29 42 865
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü, 16059, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı günümüze kadar Biyoloji biliminin tarihsel gelişiminin öğretilmesidir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders ile ilgili temel ve güncel kavramları öğrenir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Biyoloji tarihindeki dönemleri tanımlar;
2 Bilimin niteliklerini tanımlar;
3 Türkiye’de Biyoloji’nin gelişimini tanımlar;
4 Biyoloji’deki belli başlı kuramları kavrar ;
5 Biyoloji’deki teknik gelişmeyi açıklar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Biyoloji Tarihine Giriş
2 Bilim nedir? Bilim Doğal Dünyayı Nasıl Açıklar?
3 Prehistorik Çağda Biyoloji
4 Antikçağ’da Biyoloji
5 Ortaçağ’da Biyoloji
6 16. Yüzyılda Biyoloji
7 17. Yüzyılda Biyoloji
8 18. Yüzyılda Biyoloji
9 18. Yüzyılda Biyoloji devam
10 19. ve 20. Yüzyılda Biyoloji
11 Türkiye’de Biyoloji: Osmanlı Dönemi
12 Türkiye’de Biyoloji: Erken Cumhuriyet
13 Türkiye’de Biyoloji: Üniversite Reformu Sonrası
14 Günümüzde Biyoloji
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- O.Küçüker, Biyoloji Tarihi, Nobel Tıp Kiabevi, İstanbul, 2014.
2- E.Mayr, Biyoloji Budur, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara, 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 5
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr