1 | Dersin Adı: | FARK DENKLEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MAT4068 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMRULLAH YAŞAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğretim Üyesi Nisa ÇELİK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta:caglayan@uludag.edu.tr Telefon:0224 29 41 752 Adres:U.Ü Fen-Edb. Fak. Mat. Böl. Görükle Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Fark denklemleri ve teorisini öğrenmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Diferansiyel denklemler ve sınır değer problemleri alanında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip edebilme alt yapısı kazanır |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş ve Önbilgiler | |
2 | Fark ve Shift operatörleri | |
3 | Toplama | |
4 | Üretici Fonksiyonlar | |
5 | Birinci mertebe Denklemler, Lineer Denklemler | |
6 | Sabit Katsayılı Denklemler | |
7 | Değişken Katsayılı Denklemler | |
8 | Ara sınav ve Genel Tekrar | |
9 | Lineer olmayan Denklemler | |
10 | Z-dönüşümü ve uygulamaları | |
11 | Konvolüsyon | |
12 | Lineer Sistemler | |
13 | Kararlılık I | |
14 | Kararlılık II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Hüseyin Bereketoğlu, Fark Denklemleri, Gazi Basımevi,Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders esnasında konu ile ilgili soru sorulması ve öğrencilerin düzeyinin belirlenmesi için belirli bir süre beklemek. Konunun anlaşılması için öğrenciler arasında tartışma ortamının (soru-cevap) oluşturulması. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 6 | 7 | 42 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |