Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FARK DENKLEMLERİ
1 Dersin Adı: FARK DENKLEMLERİ
2 Dersin Kodu: MAT4068
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMRULLAH YAŞAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğretim Üyesi Nisa ÇELİK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta:caglayan@uludag.edu.tr
Telefon:0224 29 41 752
Adres:U.Ü Fen-Edb. Fak. Mat. Böl. Görükle Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fark denklemleri ve teorisini öğrenmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Diferansiyel denklemler ve sınır değer problemleri alanında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip edebilme alt yapısı kazanır
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fark denklemlerinin nasıl bir yapıda olduğunu öğrenir.;
2 Birinci mertebeden ve lineer fark denklemlerini ve çözüm metotlarını öğrenir.;
3 Sabit ve Değişken katsayılı Fark denklemlerini tanır;
4 Fark denklemleri için belirsiz katsayılar metodunu öğrenir.;
5 Fark denklemleri için parametrelerin değişim metodunu öğrenir.;
6 Z-dönüşümü, lineer sistemleri ve kararlılık teorisini anlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş ve Önbilgiler
2 Fark ve Shift operatörleri
3 Toplama
4 Üretici Fonksiyonlar
5 Birinci mertebe Denklemler, Lineer Denklemler
6 Sabit Katsayılı Denklemler
7 Değişken Katsayılı Denklemler
8 Ara sınav ve Genel Tekrar
9 Lineer olmayan Denklemler
10 Z-dönüşümü ve uygulamaları
11 Konvolüsyon
12 Lineer Sistemler
13 Kararlılık I
14 Kararlılık II
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hüseyin Bereketoğlu, Fark Denklemleri, Gazi Basımevi,Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders esnasında konu ile ilgili soru sorulması ve öğrencilerin düzeyinin belirlenmesi için belirli bir süre beklemek. Konunun anlaşılması için öğrenciler arasında tartışma ortamının (soru-cevap) oluşturulması.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 6 7 42
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr