Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
1 Dersin Adı: PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
2 Dersin Kodu: EKO3311
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. ESMA BİRİŞÇİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Esma Birişçi
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esmabirisci@uludag.edu.tr
Telefon:0224 2941016
Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF A blok
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere programlamanın temel becerilerini Python Programlama dili ile kazandırmaktır. Bu ders çok az programlamaya sahip veya hiç programlaması olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Öğrencilere programlamanın çözümlerde oynayabileceği rolü anlatmayı amaçlamaktadır. Küçük programlar yazma becerilerine geliştirerek, yararlı hedeflere ulaşmalarına izin verilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu eğitimi başarıyla tamamlayanlar, programlama alanında kendilerini geliştirerek çalışmalar yapabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kodlama öncesi program akışını tasarlar;
2 Akış yapıları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve Python programlama dili ile kodlar;
3 Probleme uygun kontrol deyimlerini kullanır.;
4 Bilgisayar programlama kodunu analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirir.;
5 Problemleri nesne yönelimli bakış açısı ile analiz eder, tasarlar ve Python programlama dili ile kodlar;
6 Nesneye yönelik programlama kavramlarının kullanılarak bir bütün uygulama geliştirebilme;
7 Yazılmış bir programı izler ve hataları bulur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 • Programlama Geliştirme 1 - Yazılım geliştirme ve algoritma yapısı - Akış şemaları
2 • Programlama Geliştirme 2 - Python Programlamaya giriş - Basit Python kodu yazma: “Merhaba Dünya”
3 • Değerler ve Değişkenler - Tamsayı ve Dize Değerleri - Tanımlayıcılar - Kullanıcı girişi - Dize biçimlendirme (string)
4 • İfadeler ve Aritmetik - İfadeler - Aritmetik Örnekler -Yorumlamalar -Hatalar
5 • Koşullu İfadeler - Boolen ifadeleri - If/Else ifadeleri - Diğer Koşullu ifadeler.
6 • Yineleme - Sonlu ve Sonsuz Döngüler -While ifadeleri -İç içe döngüler
7 • Fonksiyon Kullanma 1 -Fonksiyon ve modüller -Sabit fonksiyonlar
8 • Fonksiyon Kullanma 2 -Standart matematik fonksiyonları -Rastgele sayılar
9 • Fonksiyon Yazma 1 - Fonksiyon temelleri - Parametre geçişi
10 • Fonksiyon Yazma 2 - Özel fonksiyonlar ve standart fonksiyonlar - Yeniden düzenleme
11 • Fonksiyon Yazma 3 - Global Değişkenler - Tekrar tekrar kullanılabilen fonksiyonlar
12 • Listeler - Liste Kullanma - Liste oluşturma - Liste geçişi
13 • Lineer programlama -Problem Modellemesi -Modellenen problemlerin Python da çözümü
14 • Python Sınıfları -Nesneler hakkında düşünme -Sınıf değişkenleri ve yöntemleri -Sınıf dosyalarını yönetme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders notları.
John Zelle. 2010. Python Programming: An Introduction to Computer Science 2nd Edition. Franklin, Beedle & Associates Inc., USA.
Richard L. Halterman 2016. Fundamentals of Python Programming. Southern Adventist University, USA.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı ve uygulama soruları.
Açıklama Dönem içinde verilen ödevler, final puanına etki eder.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 13 13
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 50 50
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,17
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 4 5 3 5 4 5 4 4
OK2 4 5 3 4 5 5 5 4 4 4 4 5
OK3 4 5 5 4 5 4 5 3 5 3 4 4
OK4 4 4 5 4 4 5 5 3 4 4 5 4
OK5 4 4 5 5 3 4 4 5 5 4 4 4
OK6 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 5
OK7 5 3 4 4 4 5 5 4 5 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr