1 | Dersin Adı: | TENİS UZMANLIĞI I |
2 | Dersin Kodu: | AE041 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | AEB0017 Tenis dersini almış olmak. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜNAYDIN KIRCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. GÜNAYDIN KIRCI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Günaydın KIRCI BUU Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü E-posta: gunaydin@uludag.edu.tr Tel: 0224 2940296 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; tenis antrenörlüğünü okuyan öğrencilerin, öğretim metodlarını, temel vuruşları bütünüyle kavramasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Antrenör adayı bu derste tenis öğretim metodlarını, tenis temel vuruşlarını öğrenerek, tenisin temel tekniklerinin öğretimini nasıl gerçekleştireceğini öğrenmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Antrenörlük felsefesinin incelenmesi | Antrenörün rollerinin tartışılması |
2 | Teniste uygulanan öğretme metodlarının incelenmesi | Tenis öğretme metedolojisinde pratik uygulamalar |
3 | Mikro tenis çalışmalarının incelenmesi | Mikro tenis uygulamaları |
4 | Mini tenis çalışmalarının incelenmesi | Mini tenis uygulamaları |
5 | Midi tenis çalışmalarının incelenmesi | Midi tenis uygulamaları |
6 | Tenis okulu programlarının incelenmesi | Tenis okulu programlarını izleme |
7 | Yetişkin eğitimi içeriklerinin incelenmesi | Yetişkin eğitimi çalışmaları izleme |
8 | Gelişime yönelik müsabaka şekilleri incelemesi | Müsabaka örnekleri izleme |
9 | Eğlenceli müsabaka şekilleri incelemesi | Eğlenceli müsabaka uygulamaları |
10 | Top besleme uygulamalarının incelenmesi | Top besleme uygulamaları |
11 | Maç örnekleri izleme | Genel tenis uygulamaları |
12 | Maç örnekleri izleme | Genel tenis uygulamaları |
13 | Maç örnekleri izleme | Genel tenis uygulamaları |
14 | Maç örnekleri izleme | Genel tenis uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | DERS KİTAPLARI USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS, ITF MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. On-line | |
Açıklama | Bilgi, tutum ve beceriyi ölçmek. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |