1 | Dersin Adı: | BİLGİ FELSEFESİNE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | FLS3071 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OGÜN ÜREK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ogün Ürek |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA. |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, belli bir konu alanı üzerinde kavramlarla düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek bir sorun merkezinde filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini birbiriyle ilişkisinde ve felsefe tarihinde belli bir gelişim çizgisi oluşturacak şekilde düşünmeyi öğrencilere lisans düzeyinde öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgi Felsefesine Giriş zorunlu bir ders olup, bilgi felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilgi konusuna giriş yapma | |
2 | Bilgi felsefesi kapsamında giren kavramları açıklama | |
3 | Bilgi problemini ele alma | |
4 | Bilginin imkanı konusunu açıklama | |
5 | Bilgi nasıl elde edildiği, doğruluğu ve sınırları problemini açıklama | |
6 | Antik Çağda bilgi problemini sistematik ve tarihsel olarak açıklama | |
7 | Orta Çağda bilgi sorununu inanç ilişkisi içinde ele alma ve farklarını ortaya koyma | |
8 | Modern felsefede bilginin ele alınışını açıklama | |
9 | Akılcı filozofların bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma | |
10 | Deneyci filozofların bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma | |
11 | Eleştirel felsefenin bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma | |
12 | 19. yy. filozoflarının bilgi konusuna yaklaşımlarını açıklama | |
13 | Günümüz bilgi problemlerine felsefece bakma ve açıklama | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Çüçen, Kadir. Bilgi Felsefesi, Sentez Yayıncılık, Bursa 2012. Cevizci, Ahmet, Bilgi Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2008. Tepe, Harun, Platon’dan Habermas’a Felsefede Doğruluk ya da Hakikat, Ark Yayınları, Ankara 1995. Platon, Diyaloglar I ve II, Remzi Kitabevi, İstanbul 1993. Locke, John, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu, İstanbul, Say Yayıncılık, 1992. Başdemir, Hasan Yücel, Çağdaş Epistemolojide Bilginin Tanımı Sorunu, HititKitap Yayınevi, Ankara 2011. Kant, I. Saf Aklın Eleştirisi, çev.:İoannaKuçuradi, Ülkü Gökberk, Füsun Akatlı, T.F.K Yayınları, Ankara 1994. Russell, Bertrand, Dış Dünya Üzerine Bilgimiz, çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |