Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİ FELSEFESİNE GİRİŞ
1 Dersin Adı: BİLGİ FELSEFESİNE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: FLS3071
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OGÜN ÜREK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ogün Ürek
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA.
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Dersin amacı, belli bir konu alanı üzerinde kavramlarla düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek bir sorun merkezinde filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini birbiriyle ilişkisinde ve felsefe tarihinde belli bir gelişim çizgisi oluşturacak şekilde düşünmeyi öğrencilere lisans düzeyinde öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilgi Felsefesine Giriş zorunlu bir ders olup, bilgi felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilginin tanımını yapma;
2 Bilgi ile ilgili kavramları öğrenme;
3 Bilgi üzerine oluşan problemleri tanıma;
4 Problemleri felsefi bakışla anlama;
5 Filozofların bilgi üzerine düşünceleriyle karşılaşma;
6 Dönemlere göre bilginin ele alınışını kavrama;
7 Çağdaş bilgi problemlerini görme ve analiz etme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgi konusuna giriş yapma
2 Bilgi felsefesi kapsamında giren kavramları açıklama
3 Bilgi problemini ele alma
4 Bilginin imkanı konusunu açıklama
5 Bilgi nasıl elde edildiği, doğruluğu ve sınırları problemini açıklama
6 Antik Çağda bilgi problemini sistematik ve tarihsel olarak açıklama
7 Orta Çağda bilgi sorununu inanç ilişkisi içinde ele alma ve farklarını ortaya koyma
8 Modern felsefede bilginin ele alınışını açıklama
9 Akılcı filozofların bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma
10 Deneyci filozofların bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma
11 Eleştirel felsefenin bilgi konusundaki görüşlerini tanıtma
12 19. yy. filozoflarının bilgi konusuna yaklaşımlarını açıklama
13 Günümüz bilgi problemlerine felsefece bakma ve açıklama
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çüçen, Kadir. Bilgi Felsefesi, Sentez Yayıncılık, Bursa 2012.
Cevizci, Ahmet, Bilgi Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2008.
Tepe, Harun, Platon’dan Habermas’a Felsefede Doğruluk ya da Hakikat, Ark Yayınları, Ankara 1995.
Platon, Diyaloglar I ve II, Remzi Kitabevi, İstanbul 1993.
Locke, John, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu, İstanbul, Say Yayıncılık, 1992.
Başdemir, Hasan Yücel, Çağdaş Epistemolojide Bilginin Tanımı Sorunu, HititKitap Yayınevi, Ankara 2011.
Kant, I. Saf Aklın Eleştirisi, çev.:İoannaKuçuradi, Ülkü Gökberk, Füsun Akatlı, T.F.K Yayınları, Ankara 1994.
Russell, Bertrand, Dış Dünya Üzerine Bilgimiz, çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 24 24
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 2 2 2 4 4 4 3 4 4 4
OK2 4 4 2 4 4 4 4 3 4 4 4 2
OK3 4 4 3 2 4 2 5 4 4 4 3 4
OK4 4 4 3 5 4 4 4 3 5 3 4 4
OK5 4 4 4 5 4 4 3 5 4 3 4 4
OK6 3 3 4 2 3 3 4 4 4 4 3 3
OK7 3 4 4 5 5 4 3 3 3 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr