1 | Dersin Adı: | SEMBOLİK MANTIK II |
2 | Dersin Kodu: | FLS3010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİKRET OSMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Fikret OSMAN fikretosman@uludag.edu.tr; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2755096 |
18 | Dersin Web Adresi: | yok |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; gündelik dildeki niceliksel anlatımların sembolleştirilmesini, sembolik niceliksel ifadelerin gündelik dil açısından yorumlanmasını, niceliksel anlatımların denetlenmesini ve geleneksel mantığın sembolik mantık açısından yorumlanmasını öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci mantık dersini öğretebilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Niceleme mantığına giriş | |
2 | Niceliksel ifadelerin iki boyutlu notasyonu | |
3 | Niceliksel anlatımların önek notasyonu | |
4 | Niceliksel ifadelerin nokta notasyonu | |
5 | Niceliksel ifadelerin parantez notasyonu | |
6 | Niceliksel ifadelerin sonek notasyonu | |
7 | Sembolleştirilmiş niceliksel anlatımların gündelik dil açısından yorumlanması | |
8 | Niceleme mantığında önermelerin tutarlılığının denetlenmesi | |
9 | Niceleme mantığında eşdeğerlilik denetlemesi | |
10 | Niceleme mantığında çıkarımların geçerliliğini denetleme | |
11 | Karşıolum ilişkilerinin modern mantık açısından değerlendirilmesi | |
12 | Eşdeğerlilik ilişkilerinin modern mantık açısından değerlendirilmesi | |
13 | Tasımların modern mantık açısından değerlendirilmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Fikret OSMAN, Notasyonlar Mantığı: Önek, İçek ve Sonek Notasyonları, Sentez Yayıncılık, 2025. 2. Fikret OSMAN, Mantığın Aritmetik Denklem Dilinin Geleneksel/Klasik Akıl Yürütme Biçimlerine Uygulanması: Frege'nin Begriffsschrift'i Bağlamında Doğrudan ve Dolaylı Çıkarımların İki Boyutlu Notasyonu, Emin Yayınları, 2023. 3. Fikret Osman, Geleneksel/Klasik Mantığın Modern/Sembolik Yorumu, 2. Baskı, Sentez Yayıncılık, 2024. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | İki sınav uygulanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3,5 | 49 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |