Bu ders öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metinleri (şiir, drama, roman ve kısa hikaye) İngilizce öğrenmeyi destekleyici bir biçimde kullanma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu alandaki kuram ve yaklaşımlar bilgisine sahip olacaklar.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler edebi eserleri dil öğretiminde kullanma bilgi ve becerilerini geliştirecek ve bu alandaki kuram ve yaklaşımları öğrenip uygulayacaklar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi ile ilgili kavramları açıklar, ilişkilendirir, kullanır ve değerlendirir.;
2
Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi dersinin amacı, önemi, kapsamını açıklar.;
3
Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır.;
4
Edebi metinler üzerine etkili ders planlayıp hazırlayabilecekler;
5
Edebi metinlerin ne şekilde analiz edilebileceği ile ilgili bilgilenecekler (olay örgüsü, karakter işlenişi, tema analizi, vb.);
6
Kültür öğretimi yöntemlerinin kısa öykü, roman, şiir ve tiyatro oyunu kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Edebiyatın Dil Öğretimindeki yeri ve önemi
2
Edebiyatın ve türlerinin tanıtımı
3
Dil öğretiminde edebiyatın kullanım
yaklaşımları
4
Dil öğretiminde edebiyatın kullanım
yaklaşımları
5
Dil öğretiminde kullanılmak üzere edebi eser
seçim kriterleri
6
Şiir ve kısa öykü tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım
yolları
7
mikro-öğretim
8
mikro-öğretim
9
Tiyatro ve Roman tanıtımı ve bunların dil öğretiminde
kullanım yolları
10
Seçilen bir romanın incelenmesi
11
mikro-öğretim
12
Seçilen bir oyunun incelenmesi
13
mikro-öğretim
14
mikro-öğretim
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
1. Açık uçlu, çoktan seçmeli sorular.
2. Dil öğretim aktivite sunumları
Açıklama
Mutlak değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
6
10
60
Ödevler
0
10
20
Projeler
1
10
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU