Doç. Dr. Meral TANER DERMAN mtaner@uludag.edu.tr 0224 2942184 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi Nilüfer / Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramlarını bilmelerini, matematiksel düşünce becerilerini kavramalarını, erken çocukluk dönemi matematik eğitimi ve öneminin farkında olmalarını, matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilmelerini, okul öncesi dönem çocuklar için geliştirilen matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini işletebilmelerini ve çeşitli matematik eğitim programları hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir. Matematiksel düşüncenin gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklayabilir. Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular. Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. Okul öncesi matematik programı inceleyebilir ve değerlendirebilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Erken çocukluk dönemi matematik eğitimi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme.;
2
Okul öncesi dönemde matematik eğitiminin önemini bilebilme;
3
Okulöncesi dönemde matematik kavramlarının gelişimini açıklayabilir.;
4
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanabilir.;
5
Okul öncesi matematik programı inceleyebilme ve değerlendirebilme;
6
Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygulabilme;
7
Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygulayabilme;
8
Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı, kuramsal temelleri ve günlük yaşamdaki önemi
2
Matematik eğitiminde ilke ve standartlar
3
Çocuklarda matematiksel düşüncenin ve matematiksel kavramların gelişimi
4
Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi
5
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler (sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme)
6
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler (ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7
Sayma ve sayılar
8
Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri, şekiller
9
Okul öncesi dönem matematik eğitiminde ölçme, veri analiz-grafik/olasılık
10
Okul öncesi dönem matematik eğitiminde problem çözme (toplama, çıkarma)
11
Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme
12
Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
13
Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme-Etkinlikle materyali bütünleştirme
14
Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ödev ve dönem sonu sınavı
Açıklama
Ders kazanımlarına uygun olarak hazırlanacak ödev ve açık uçlu sorulardan oluşan sınav yapılacaktır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
6
72
Ödevler
0
5
65
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
181
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,03
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU