Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLAMA BECERİLERİ
1 Dersin Adı: TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLAMA BECERİLERİ
2 Dersin Kodu: YTO5111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EROL OGUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Erol OGUR
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlama becerilerinin nasıl kazandırılacağı hakkında yöntem ve teknikler hakkında bilgi vermek; ders kitaplarını bu beceriler yönünden incelemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler, dilde anlama becerilerinin temel beceriler olduğunu kavrar. Anlatma becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesinin temelinde anlama becerilerinin yattığını öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dilin bir beceri alanı olduğunu ve özelliklerini bilme;
2 Dil becerilerinin neler olduğunu bilme;
3 Anlama becerileri: Dinlemenin niteliğini ve öğrenmedeki önemini kavrama;
4 Anlama becerileri: Dinlemenin niteliğini ve öğrenmedeki önemini kavrama;
5 Anlama becerileri: Okumanın niteliği ve öğrenmedeki önemi hakkında bilgi sahibi olma ;
6 Anlama becerileri: Okumanın niteliği ve öğrenmedeki önemi hakkında bilgi sahibi olma;
7 Yabancılara Türkçe Öğretimi alanındaki akademik çalışmalarda anlama becerileri alanındaki çalışmaları inceleme;
8 Yabancılara Türkçe Öğretimi alanındaki akademik çalışmalarda anlama becerileri alanındaki çalışmaları inceleme;
9 Yabancılara Türkçe Öğretimi alanındaki ders kitaplarında anlama becerileri alanındaki çalışmaları inceleme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dil ve dil becerileri
2 Dilde anlama becerileri: Dinleme
3 Dilde anlama becerileri: Dinleme
4 Dilde anlama becerileri: Dinleme
5 YTO'da Dinleme Becerisi hakkındaki makalelerin İncelenmesi
6 YTO'da Dinleme Becerisi hakkındaki makalelerin İncelenmesi
7 YTÖ ders kitaplarının dinleme becerisi yönünden incelenmesi
8 YTÖ ders kitaplarının dinleme becerisi yönünden incelenmesi
9 Dilde anlama becerileri: Okuma
10 Dilde anlama becerileri: Okuma
11 Dilde anlama becerileri: Okuma
12 YTÖ alanındaki okuma becerileri hakkında literatür incelenmesi
13 YTÖ alanındaki ders kitaplarının okuma becerisi yönünden incelenmesi
14 YTÖ alanındaki ders kitaplarının okuma becerisi yönünden incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Editör: Mustafa Durmuş, Alpaslan Okur, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, GRAFİKER YAYINLARI.
2. Mustafa Durmuş, Yabancılara Türkçe Öğretimi, GRAFİKER YAYINLARI.
3. Engin Ömeroğlu, Yabancılara Türkçe Öğretimi Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
4. Muhammet Memiş, Yabancılara Türkçe Öğretiminin Güncel Sorunları, Pegem Akademi Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 1 ödev 1 yarıyılı sınavı
Açıklama Yarıyılı sınavı klasik tarzda olacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 76 76
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 76 76
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK2 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK3 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK4 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK5 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK6 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK7 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK8 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
OK9 3 1 3 1 1 1 1 3 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr