1 |
Dersin Adı: |
OKULLARDA BİLGİ YÖNETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
BIL5112 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
--- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ERHAN ŞENGEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Erhan Şengel drerhansengel@gmail.com, +90 (224) 294 21 80 Eğitim Fakültesi A Blok Oda: 413 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://home.uludag.edu.tr/users/semiral/bil3008 |
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, eğitim ortamları için yazılımların tasarlanmasında, geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan temel kavram ve ilkeleri öğretmek, eğitim yazılımlarını geliştirme ve değerlendirme becerilerini kazandırmak hedeflenmekte; öğrencilerin çoklu ortam materyalleri kullanarak ve güncel yazılımlarla çalışarak bu becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Eğitim teknolojilerinin entegrasyon yöntemlerinin uygulanma basamaklarının öğrenilmesi, sürecinin planlanması sürecinin uygulamalı olarak yürütülmesi meslek hayatında daha etkili entegrasyonların oluşması sağlanacaktır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi.
BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
|
|
2 |
BDE Türleri I - Öğretici Programlar.
BDE Türleri II – Hipermedya.
|
|
3 |
BDE Türleri III - Alıştırma-Uygulama Programları.
BDE Türleri IV – Simülasyonlar.
Adobe Captivate ile neler yapılabilir.
Çalışma ortamının incelenmesi.
|
|
4 |
BDE Türleri V - Eğitsel Oyunlar.
BDE Türleri VI - Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
Yazılım Eğitimi (Kayıt modları).
FMR (Komple Hareketli Kayıt).
Resim Slayt Gösterileri.
Çerçeveleme.
|
|
5 |
Slâytlar.
Metin kutuları.
Resimler ve çizim nesnelerinin eklenmesi.
|
|
6 |
BDE Türleri VII – Ölçme ve Değerlendirme.
BDE Türleri VIII - Web Tabanlı Öğretim.
|
|
7 |
Fare hareketlerinin düzenlenmesi ve vurgulama kutuları.
Hareketli nesneler ve yakınlaştırma alanları.
Ses ekleme ve düzenleme.
|
|
8 |
Medya ile çalışma.
Projelerin düzenlenmesi ve etkileşimli nesneler.
Senaryo Tasarımı.
|
|
9 |
Değişkenler, Eylemler ve Widget’lar (Küçük araçlar). |
|
10 |
Şablonlar.
Sorular ve Soru havuzları.
|
|
11 |
Projelerin yayınlanması ve dışa aktarma.
Bir projeyi gözden geçirmek.
Birleştirici.
|
|
12 |
Birleştirici.
Öğrenme yönetimi sistemi.
SCORM.
|
|
13 |
SCORM.
Bilgisayarla Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi- Kaliteli Yazılım Kavramı.
|
|
14 |
Yazılım Değerlendirmede Amaç ve Yöntem. |
|