1 | Dersin Adı: | TURİZM REHBERLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | TRBS013 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL DEMİR AKGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör. Betül DEMİR AKGÜL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Betül DEMİR AKGÜL Tel: 0 224 757 6163 Mail: betuldemir@uludag.edu.tr İznik Meslek Yüksekokulu |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Turist Rehberliği mesleği ve oluşturulacak turlar hakkında bilgi sahibi olmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Meslek hayatında gerçekleştireceği turlar hakkında bilgi sahibi olur |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders hakkında bilgi | |
2 | Seyahatin ve Rehberliğin kısa tarihçesi | |
3 | Türkiye'de rehberlik öğretimi | |
4 | Türkiye'de rehberlerin mesleki örgütlenmleri | |
5 | Rehberin görevleri | |
6 | Tur çeşitleri | |
7 | Grup çeşitleri | |
8 | Turistlerin davranış biçimleri | |
9 | Turun gerçekleşmesinde görev alan elemanlar | |
10 | Rehberlerin turizm sektörü içindeki yeri | |
11 | Türkiye'de en yaygın olarak uygulanan turlara örnekler | |
12 | Turun gerçekleşmesi ve yönetimi | |
13 | Paket tur hazırlama aşamaları | |
14 | Tur maliyeti hazırlama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Turizm Rehberliğine Giriş, Suavi Ahipaşaoğlu |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin ölçme ve değerlendirmesi için 1 ara sınav, 1 yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavın yarıyıl/yıl sonu ham başarı notuna etkisi, toplamda % 40 olup, Yarıyıl/yıl sonu sınavının ham başarı notuna etkisi ise % 60’tır. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |