Prof. Dr. Metin ÖZDEMİR Mail: mozdemir@uludag.edu.tr. Tel: 0224 294 10 87 Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, A Blok, 4. Kat, Nilüfer, Bursa.
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere temel iktisadi göstergeler hakkında bilgi vermek, bu göstergeler ve fiyatlar (döviz kuru, enflasyon oranı ve ücret oranı) arasındaki ilişkinin belirlenmesine yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dersi alan öğrenciler, temel iktisadi görüş kazanarak göstergeler ile fiyatlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilme yeteneği kazanacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir.
;
2
Farklı makroekonomik perspektiflerin sonuçlarını karşılaştırabilir.
;
3
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir.
;
4
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir.
;
5
Bekleyişlerin rolünü ortaya koyabilir.
;
6
Piyasaları analiz edebilir.
;
7
Makroekonomiyi anlayabilir ve anlatabilir.
;
8
İktisadi sorunlar için alternatif politikalar önerebilir.
;
1-Ömer Faruk Çolak, Alaattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, 2009. 2- Mahfi Eğilmez-Ercan Kumcu; Ekonomi Politikası: Teori ve Türkiye Uygulaması, 2006. 3- Fatih Özatay; Parasal İktisat; Kuram ve Politika, 2011.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Klasik Sınav
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
40
40
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU