1 | Dersin Adı: | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME |
2 | Dersin Kodu: | ISL5321 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Burcu AVCI ÖZTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bavci@uludag.edu.tr Tel: 0224 29 41157 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Temel amaç; işletmelerin çok kriterli karar verme (ÇKKV) faaliyetlerine destek olmada ÇKKV yöntemlerinden nasıl yararlanılacağını öğretmektir. Farklı yönetim seviyesindeki işletme problemlerinin farklı yaklaşımlarla ÇKKV modellerini kurmayı, çözümünü yapmayı, elde edilen çözümlerin işletmelerdeki karar vericilere faydalı olacak şekilde yorumlamayı, işletme süreçlerinin planlamasında çözümlere dayalı ayrıntılı analizler yapmayı öğretme hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İşletme ile ilgili her türlü alana çok kriterli verileri analiz etme, yorumlama ve karar verme faaliyetlerinin yürütülmesi açısından katkıda bulunur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karar vermenin temel kavramları, karar verme süreci ve karar problemlerinin modellenmesi | |
2 | Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) Süreci (Ağırlıklandırma, Sıralama, Sınıflama), | |
3 | Basit Toplamlı Ağırlıklandırma Yöntemi | |
4 | Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP)’nin temel yapısı ve hiyerarşik yapının oluşturulması | |
5 | AHP’nin kullanımı ve uygulama örnekleri | |
6 | Analitik Ağ Süreci (ANP) | |
7 | TOPSIS Yöntemi | |
8 | TOPSIS Yöntemi | |
9 | VIKOR Yöntemi | |
10 | Gri İlişkisel Analiz (GİA) | |
11 | ELECTRE Yöntemi | |
12 | PROMETHEE Yöntemi | |
13 | Bütünleşik ÇKKV problemleri, grup kararları ve işletme uygulamaları. | |
14 | Bütünleşik ÇKKV problemleri, grup kararları ve işletme uygulamaları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Belton, V, Stewart, T.J., 2002. Multi-criteria Decision Analysis: An Integrated Approach, Kluwer Academic Publishers, Boston. Tzeng, G.H., Huang, J.J. 2011. Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications, CRC Press Taylor & Francis Group, Boca Raton. Bahadır Yıldırım, Emrah Önder, Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Dora Yayıncılık (2015) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev ve Yazılı Sınav | |
Açıklama | Sınavlar öğrenci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 55 | 55 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |