Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME
1 Dersin Adı: ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME
2 Dersin Kodu: ISL5321
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Burcu AVCI ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bavci@uludag.edu.tr
Tel: 0224 29 41157
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel amaç; işletmelerin çok kriterli karar verme (ÇKKV) faaliyetlerine destek olmada ÇKKV yöntemlerinden nasıl yararlanılacağını öğretmektir. Farklı yönetim seviyesindeki işletme problemlerinin farklı yaklaşımlarla ÇKKV modellerini kurmayı, çözümünü yapmayı, elde edilen çözümlerin işletmelerdeki karar vericilere faydalı olacak şekilde yorumlamayı, işletme süreçlerinin planlamasında çözümlere dayalı ayrıntılı analizler yapmayı öğretme hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İşletme ile ilgili her türlü alana çok kriterli verileri analiz etme, yorumlama ve karar verme faaliyetlerinin yürütülmesi açısından katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir işletme problemine etki eden kriterleri belirler.;
2 ÇKKV problemlerinde kriter ağırlıklarını uygun yöntemler kullanarak hesaplar.;
3 ÇKKV problemlerini modelleyebilir.;
4 ÇKKV problemine en uygun yöntemi seçip uygulayabilir. problemlerini modelleyebilir.;
5 Grup kararını hesaplayabilir ve karar desteği için sonuçları kullanabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karar vermenin temel kavramları, karar verme süreci ve karar problemlerinin modellenmesi
2 Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) Süreci (Ağırlıklandırma, Sıralama, Sınıflama),
3 Basit Toplamlı Ağırlıklandırma Yöntemi
4 Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP)’nin temel yapısı ve hiyerarşik yapının oluşturulması
5 AHP’nin kullanımı ve uygulama örnekleri
6 Analitik Ağ Süreci (ANP)
7 TOPSIS Yöntemi
8 TOPSIS Yöntemi
9 VIKOR Yöntemi
10 Gri İlişkisel Analiz (GİA)
11 ELECTRE Yöntemi
12 PROMETHEE Yöntemi
13 Bütünleşik ÇKKV problemleri, grup kararları ve işletme uygulamaları.
14 Bütünleşik ÇKKV problemleri, grup kararları ve işletme uygulamaları.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Belton, V, Stewart, T.J., 2002. Multi-criteria Decision Analysis: An Integrated Approach, Kluwer Academic Publishers, Boston.
Tzeng, G.H., Huang, J.J. 2011. Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications, CRC Press Taylor & Francis Group, Boca Raton.
Bahadır Yıldırım, Emrah Önder, Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Dora Yayıncılık (2015)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve Yazılı Sınav
Açıklama Sınavlar öğrenci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 55 55
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 5 3 2 1 1 2 1 1 5 1
OK2 3 3 4 3 2 1 1 2 1 1 5 1
OK3 3 3 4 3 2 1 1 2 1 1 5 1
OK4 4 3 5 3 2 1 1 2 1 1 5 1
OK5 5 4 5 5 2 2 1 2 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr