1 | Dersin Adı: | ÇEVRE DAVRANIŞ KURAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | MIM6053 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ÇAHANTİMUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | arzucahan@uludağ.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mimari ve kentsel tasarım disiplinleri içinde önemli yeri olan çevre ve davranış arasındaki karşılıklı etkileşimin anlaşılması, özelliklerinin ve bileşenlerinin öğrenilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders kapsamında insanların yaşam kalitesini arttırmaya yönelik mimari ve kentsel tasarımları mümkün kılacak kriterler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olunacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çevre-davranış çalışma alanının ve araştırmacıların tanıtımı | |
2 | Çevre-davranış çalışma alanında değişen yaklaşımlar | |
3 | Çevre-davranış çalışmalarında Davranışsal yaklaşımlar | |
4 | Çevre-davranış çalışmalarında Ekolojik yaklaşımlar | |
5 | ‘ Yer ‘ deneyimi (E. Relph, 1976, Place and Placelessness) | |
6 | Mekansal Davranış Teorileri | |
7 | William Whyte “Küçük Kamusal Alanların Sosyal Yaşamı” | |
8 | Keith Hampton “Dijital Çağda Kamusal Yaşam” | |
9 | Kevin Lynch “Kent İmgesi” | |
10 | Oscar Newman ”Savunulabilir Mekan” | |
11 | Kişisel Mekan-Egemenlik Sınırı | |
12 | Yer ve Yer Yapma | |
13 | Evrensel Tasarım 1 | |
14 | Evrensel Tasarım 2 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Andrea Dean (1989). The architect and society. Architecture. July. 78:7. pp. 50-53. Göregenli M (2010) Çevre Psikolojisi: İnsan Mekan İlişkileri. Bilgi Üniversitesi Yayınları. Lynch K (1960) The Image of the City, MIT, USA. Oscar Newman (1980). Whose failure is modern architecture? In B. Mikellides (Ed.). Architecture for People. New York: Holt. Rinehart & Winston. pp. 44-58. Stokols D & Altman I (1991) Handbook of Environmental Psychology. Krieger Pub Co. Nasar, J.L. (1998). The elements of likability pp. 59-80 in The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks, CA: Sage Newman, Oscar (1973) Defensible Space, New York: Macmillan. Norberg-Schulz, Christian (1988) Architecture: Meaning and Place, New York: Rizzoli. Gehl, Jan (1987) Life between Buildings. New York: Van Nostrand Reinhold. Hall, Edward (1966) The Hidden Dimension, New York: Doubleday. Jan Gehl & Birgitte Svarre, How to Study Public Life (2013) William Whyte, The Social Life of Small Urban Spaces (1980, 2001) Hassan Fathy, Architecture For the Poor (1973, 2001) Christopher Alexander, A Pattern Language (NY: Oxford Univ. Press, 1977; multiple printings). Donald Norman. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things (NY: Basic Bks., 2004). Thomas Thiis-Evensen, Archetypes in Architecture (NY: Oxford Univ. Press, 1989 & reprints). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | İnteraktif etkileşim Derin öğrenme sürekli ölçme ve değerlendirme | |
Açıklama | Dersin her aşamasında öğrencinin aktif olması ile birlikte gerçekleşmektedir. Böylece eğitim sürecinde sadece belirli zamanlarda değil, sürekli ölçme ve değerlendirme uygulamaları kullanılmaktadır. Öğrencilere bilgi aktarımından çok, öğrencilerin anlayarak ve kavrayarak öğrenebileceği derin öğrenmeye odaklanılmaktadır. Teknoloji destekli çevrimiçi etkileşimli öğretim yöntem ve tekniklerinden de yararlanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |