Ders Öğretim Planı
TANJANT KONTANJANT DEMET GEOMETRİSİ
| 1 |
Dersin Adı: |
TANJANT KONTANJANT DEMET GEOMETRİSİ |
| 2 |
Dersin Kodu: |
MAT6329 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
|
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. CENGIZHAN MURATHAN |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cengiz@uludag.edu.tr |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Demet teorisini öğretmektir |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Lift teorisini öğrenir |
| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Tanjant demeti öğrenir;
|
| 2 |
Tam ve dikey kaldırmaları öğrenir;
|
| 3 |
Yatay kaldırmaları öğrenir;
|
| 4 |
Tanjant demet üzerinde Sasaki metriği öğrenir;
|
| 5 |
Kotanjat demeti öğrenir;
|
| 6 |
Formları yatay ve dikey ve tam kaldırmalarını öğrenir.;
|
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Tanjant demet |
|
| 2 |
Dikey ve yatay liftker |
|
| 3 |
Lift türevleri |
|
| 4 |
Lie türevi |
|
| 5 |
Fonsiyonlar ve vektör demetlerin yatay liftleri |
|
| 6 |
Tensör alanlarınn yatay liftleri |
|
| 7 |
Tanajant dmet üzerinde kompleks yapılar |
|
| 8 |
Tanajat demet üzerinde metrikler |
|
| 9 |
Kotanjant demet |
|
| 10 |
Formların tam liftleri |
|
| 11 |
Kotanjant damet üzerinde türevlerin tam liftleri |
|
| 12 |
Kotanjant demet üzerinde Hemen hemen kompleks yapılar |
|
| 13 |
Tensör alanların toplamları |
|
| 14 |
Jet dmetleri |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yano K, Ishihara S, (1973). Tangent and Cotangent Bundles. Marcel Dekker, Inc., New York. |
| 24 |
Değerlendirme |
|
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
| Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
| Toplam |
1 |
100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
| Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
| Toplam |
100 |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bağıl değerlendirme |
| Açıklama |
|
| 25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
| Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
11 |
11 |
121 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Projeler |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
| Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
| Diğer |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
7 |
7 |
| Toplam İş Yükü |
|
|
180 |
| Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6 |
| Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
| 26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
|
OK1
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
| ÖK: Öğrenim Kazanımları |
PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |