Ders Öğretim Planı
DNA,RNA ve PROTEİN SENTEZ METABOLİZMASI
1 |
Dersin Adı: |
DNA,RNA ve PROTEİN SENTEZ METABOLİZMASI |
2 |
Dersin Kodu: |
KIM5041 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Bilgen Osman |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Bilgen OSMAN bilgeno@uludag.edu.tr 0 224 294 17 21 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Görükle/BURSA 16059 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Hücrede DNA,RNA ve protein sentezi hakkında temel bilgiler vermek |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Hücrede gerçekleşen DNA, RNA ve protein sentezi hakkında bilgi sahibi olmak
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Genler ve kromozomlar ile ilgili temel kavramları bilir;
|
2 |
DNA,RNA ve protein metabolizmalarının farklılıklarını bilir;
|
3 |
DNA,RNA ve protein sentezini bilir;
|
4 |
Gen düzenlenmesi ile ilgili temel kavramları bilir;
|
5 |
Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerdeki gen düzenlenmesini bilir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Genler ve kromozomlar |
|
2 |
DNA’nın kendini eşlemesi (replikasyon) |
|
3 |
DNA’nın kendini eşlemesi (replikasyon) |
|
4 |
DNA tamiri ve rekombinasyonu |
|
5 |
DNA bağımlı RNA sentezi |
|
6 |
DNA bağımlı RNA sentezi |
|
7 |
RNA bağımlı RNA ve DNA sentezi |
|
8 |
Arasınav |
|
9 |
Protein sentezi (translasyon) |
|
10 |
Protein sentezi (translasyon) |
|
11 |
Protein hedeflemesi ve parçalanması |
|
12 |
Gen düzenlenmesinin ilkeleri |
|
13 |
Prokaryotlarda gen ifadelenmesinin düzenlenmesi |
|
14 |
Ökaryotlarda gen ifadelenmesinin düzenlenmesi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Lehninger,Principles of Biochemistry Strayer, Biochemistry |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Sınav |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
Diğer |
3 |
10 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
177 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,9 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
4
|
4
|
5
|
0
|
4
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
4
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
4
|
0
|
0
|
OK3
|
4
|
5
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
4
|
0
|
3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
4
|
0
|
4
|
3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
5
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |