1 | Dersin Adı: | KİL MİNERALLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TOP6960 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cumhur Aydınalp |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi,Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Anabilim Dalı 16059 Görükle Kampüsü, Nilüfer/Bursa Tel: 0-224-2941537 E-posta: sdirim@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı kil minerallerinin oluşumunu, temel kavramlarını, kullanım alanlarını ve bunların belirlenmesine ait çeşitli yöntemleri öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kil minerallerini tanır, nasıl teşhis edildiklerini öğrenir, doğal ortamdaki davranışlarını ile teknolojik kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | Laboratuar uygulaması |
2 | Kil mineralleri önemi | Laboratuar uygulaması |
3 | Kil mineralleri kökeni | Laboratuar uygulaması |
4 | Kil minerallerin türü | Laboratuar uygulaması |
5 | Killerin değişim kapasitesi | Laboratuar uygulaması |
6 | Silikat killeri | Laboratuar uygulaması |
7 | Metal oksitler | Laboratuar uygulaması |
8 | Sulu Oksitler | Laboratuar uygulaması |
9 | Allofanlar | Laboratuar uygulaması |
10 | İmogolitler | Laboratuar uygulaması |
11 | Karbonatlar | Laboratuar uygulaması |
12 | Sülfat mineraller | Laboratuar uygulaması |
13 | Kil minerallerinin belirlenmesi | Laboratuar uygulaması |
14 | Kil mineralleri kullanımı | Laboratuar uygulaması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Derste çeşitli kaynaklardan hazırlanmış olan ders notlarından yararlanılmaktadır B. Weide 1992,Introduction to Clay Minerals B. Velde, A. Meunier 2008,The Origin of Clay Minerals in Soils and Weathered Rocks G.Lagaly and F.Bergaya 2006, Handbook of Clay Science |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin ölçme ve değerlendirmesi derse katılım, ödev, uygulama ve sınavlar yoluyla yapılmaktadır. | |
Açıklama | Derse ilişkin uygulama ve arazi gezisi de yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 6 | 48 |
Ödevler | 1 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 3 | 6 | 18 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |