Ders Öğretim Planı
Toprak Kirliliği ve Islahı
1 |
Dersin Adı: |
Toprak Kirliliği ve Islahı |
2 |
Dersin Kodu: |
TOP6954 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Cumhur Aydınalp |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-Mail: cumhur@uludag.edu.tr 0 224 2941535 Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Toprak kirliliğine neden olan kaynakların incelenmesi, bunların çevreye olan etkileri ve ıslahında kullanılan metotların öğretilmesi amaçlanmaktadır |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Toprak kirliliğine neden olan kaynakları ve bunların çevreye olan etkileri ve ıslahında kullanılan metotları öğrenir. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İnsan sağlığı ve ekosistem işleyişi ile ilgili olarak toprak kirliliği önemini anlar;
|
2 |
Çeşitli toprak tiplerinde farklı ağır metal ve organik kirleticilerin davranışını tanımlar;
|
3 |
Ulusal ve uluslararası toprak kirliliği önemini ve kapsamını bilir. ;
|
4 |
Çeşitli toprak temizleme yöntemleri, in-situ ve ex-situ potansiyellerini ve sınırlarını açıklar;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Toprak kirliliğine giriş. |
|
2 |
Tarımsal kaynaklı kirleticiler |
|
3 |
Kentsel kaynaklı toprak kirleticileri |
|
4 |
Enerji üretim emisyonlar
|
|
5 |
Taşımacılık ve ulaşım kaynaklı toprak kirliliği |
|
6 |
Atık madde ve atık çamuruyla oluşan toprak kirliliği |
|
7 |
Kirlilik mekanizmaları. |
|
8 |
Toprak kirliliğinin kontrolü. |
|
9 |
Toprak ıslahının planlanması ve gerçekleştirilmesi |
|
10 |
Kimyasal ve fiziksel ıslah teknikleri |
|
11 |
Bioremediasyon |
|
12 |
Fitoremediasyon |
|
13 |
Katılaştırma ve stabilizasyon yöntemleri |
|
14 |
Petrol kirleticileri ve ıslah yöntemi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Derste çeşitli kaynaklardan hazırlanmış olan ders notlarından yararlanılmaktadır. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
ppt sunumu, karşılıklı tartışmalar, konuların farklı kaynaklarla değerlendirilmesi. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
0 |
5 |
25 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
4 |
4 |
16 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
177 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,9 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
OK1
|
5
|
3
|
5
|
5
|
2
|
5
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
2
|
2
|
OK2
|
3
|
3
|
5
|
5
|
2
|
5
|
3
|
4
|
5
|
4
|
5
|
2
|
2
|
OK3
|
5
|
3
|
5
|
5
|
2
|
5
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
2
|
2
|
OK4
|
3
|
3
|
5
|
5
|
2
|
5
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
2
|
2
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |