1 | Dersin Adı: | YENİLİKÇİ GIDA AMBALAJLAMA TEKNİKLERİ VE BİYOPOLİMERLER |
2 | Dersin Kodu: | GMB6044 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERİHAN YOLCI ÖMEROĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Ömer Utku ÇOPUR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü 16059 Görükle/Bursa Tel: 0224 2941501 Fax: 0224 2941402 e-posta: pyomeroglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin ambalajlama teknolojisindeki gelişmeleri, gıda ambalajlamada kullanılan doğal, mikrobiyal ve sentetik biyopolimerleri, bunların sanayideki uygulanma potansiyellerini değerlendirebilme yeteneklerini geliştirebilmektir. Ayrıca, öğrenciler ambalajlar üzerine ulusal ve uluslararası mevzuat ve migrasyon analizleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler gıda sanayinde kullanılabilecek alternatif yenilikçi ambalaj teknolojilerini öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Gıda ambalajlamada genel hususlar, tüketicilerin ve üreticilerin ambalajdan beklentileri, ambalaj malzemelerinin sınıflandırlması | |
2 | Termoplastik polimerlerin bariyer, optik, mekanik, termal ve kimyasal özellikleri, yenilikçi çok katmanlı yapılar | |
3 | Modifiye ve kontrollü atmosferde ambalajlama; Aktif ambalajlama teknolojisi: etilen, oksijen ve karbondioksit tutucu ambalajlar | |
4 | Akıllı ambalaj uygulamaları-Barkodlar, İndikatörler, RFID etiketler, Biyosensörler | |
5 | Yenilebilir filmler ve kaplamalar | |
6 | Gıda ambalajlamada kullanılan nanodolgu maddeleri | |
7 | Polimerlerde yüzey modifikasyonu | |
8 | Biyopolimerler ve biyobozunurluk | |
9 | Doğal biyopolimerler (Nişasta, alijinatlar, kitin ve kitosan,proteinler) | |
10 | Mikrobiyal biyopolimerler (Polihidroksialkanoatlar, ekzopolisakkaritler) | |
11 | Sentetik biyopolimerler (Polilaktik asit – poliglikolik asit, Polikaprolaktonlar, Polivinil alkol ), Hidrojeller | |
12 | Ulusal ve uluslararası mevzuat; ambalaj malzemelerinde migrasyon analizleri | |
13 | Ödev sunumları | |
14 | Ödev sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
R Ahvenainen, 2003. Novel Food Packaging Techniques, 1. Edt, Woodhead Publishing, 400s. Richard Coles, Derek McDowell, Mark J. Kirwan, 2003. Food Packaging Technology, Blackwell Publishing, 346s. Mazumder, M.A.J., Sheardown, H., Al-Ahmed, A. 2019. Functional Biopolymers, Springer International Publishing, Netherlands. Piergiovanni, L., Limbo, S. 2016. Food Packaging Materials. Springer International Publishing, Switzerland |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu ders kapsamında ödev ve final sınavı ile değerlendirme yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 70 |
Projeler | 1 | 35 | 35 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |