1 | Dersin Adı: | NEHİR HAVZALARI HİDROLOJİSİ ve TAŞKIN-KURAKLIK MODELLEMESİ |
2 | Dersin Kodu: | CEV5310 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Aslıhan KATİP |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Aslıhan KATİP E-posta: aballi@uludag.edu.tr Tel: +90 224 29 40 918 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, 16059,Görükle /BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Akarsu havzalarının tanımını, topoğrafik, hidrolojik ve hidrolik özelliklerini öğretmek. Havzadaki yağış-akış ilişkisini öğretmek. Akarsu kesiti ve akımını etkileyen süreçleri öğretmek. Sel oluşumu ve taşkınların deterministik ve probabilistik yöntemlerle tahmin edilmesi ve modellenmesini öğretmek. Taşkınların akarsu yatağında ve baraj haznelerinde ötelenmesi; taşkın kontrol önlemleri ve taşkınların ekonomik analizi konularında uygulanan temel ilkelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, kuraklık yönetimi hakkında bilgi verilerek, kurak dönemlerin ve bölgesel kuraklık analizini öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, önümüzdeki yıllarda daha çok etkisi görülecek olan iklim değişikliği kapsamında oluşabilecek taşkın ve kuraklık problemlerine karşı önlemler üretme konusunda bilgileneceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Akarsu havzalarının tanımını, topoğrafik, hidrolojik ve hidrolik özellikleri | |
2 | Havzalardaki yağış-akış ilişkisi, | |
3 | Akarsu kesiti ve akımını etkileyen süreçler | |
4 | Sel oluşumu ve taşkınların deterministik ve probabilistik yöntemlerle tahmin edilmesi | |
5 | Taşkınların akarsu yatağında ve baraj haznelerinde ötelenmesi, | |
6 | Taşkın kontrol önlemleri ve taşkınların ekonomik analizi | |
7 | Kurak dönemlerinin ve bölgesel kuraklık analizleri | |
8 | Kuraklık yönetimi | |
9 | Havza hidrolojisi, taşkın ve kuraklık modelleri hakkında genel anlatım ve örnekler | |
10 | Havza hidrolojisi, taşkın ve kuraklık modelleri hakkında genel anlatım ve örnekler | |
11 | Yazılım paketleri - 1 | |
12 | Yazılım paketleri - 2 | |
13 | Yazılım paketleri - 3 | |
14 | Ödev Sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bayazıt, M. : Hidrolojik Modeller. İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul, 1998. Bayazıt, M.; Önöz, B.: Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi. Nobel Basımevi, İstanbul, 2008. Wanielista, M; Kersten, R; Eaglin, R.: Hydrology: Water Quantity and Quality Control, 2nd ed., John Wiley & Sons, 1997. Singh, V., P.(ed.), Computer Models of Watershed Hydrology. Water Resources Publications, 1995. Hipel, K.W., McLeod, A.I., Time Series Modelling of Water Resources and Environmental Systems. Elsevier, 1994. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Arasınav, kısa sınav, ödev ve final sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 17 | 17 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |