1 | Dersin Adı: | ATIKLARIN ANAEROBİK ARITIMI |
2 | Dersin Kodu: | CEV5269 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET UYGUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: ahmetuygur@uludag.edu.tr Tel: 0224-2942112 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü Nilüfer/Bursa,TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders kapsamında aşağıda bahsedilen konular hakkında temel, kapsamlı ve bilimsel bilgiler verilerek yüksek lisans öğrencilerinin katı ve sıvı atıkların arıtımında kullanılan anaerobik sistemlerin temel çalışma prensiplerinin, tasarımının ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.. Anaerobik çürütme modeli 1 ;(ADM1) çözümüne yönelik matematiksel denklem eşitliklerinin çıkarılması ve problemlerin sistematik şekilde çözülmesine yönelik mühendislik yaklaşımlarının geliştirilmesi bu dersin başlıca amaçlarındandır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilere, havalı ve havasız biyolojik arıtmanın temelleri hakkında geniş bilgi sahibi kazandırılır. Havasız arıtma reaktörlerinin tasarımı, işletilmesi ve kontrolü hakkında meslek yaşamlarında kullanma becerisi elde ederler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biyolojik atık su arıtımı, prensipleri, temelleri ve Tasarımı, üç önemli temel bileşen için basit matris formatının oluşturulması | |
2 | Havalı ve havasız biyolojik arıtmaya genel bakış | |
3 | Havasız arıtmanın esasları, mikrobiyolojik faaliyetler, biyokimyası | |
4 | Havasız arıtma sistemleri | |
5 | İşletmeye alma ve proses kontrolü, optimum çevresel şartlar ve prosesin kararlı hale getirme | |
6 | Havasız arıtmanın kinetiği ve modellenmesi | |
7 | Arıtma çamurlarının çürütülmesi | |
8 | Yüksek hızlı anaerobik reaktörler | |
9 | Evsel atık suların havasız arıtımı | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Katı atıkların havasız arıtımı | |
12 | Katı atık sızıntı sularının havasız arıtımı | |
13 | Havasız arıtma sistemlerinin farklı alanlarda uygulama örnekleri | |
14 | Havasız arıtma sistemlerinin farklı alanlarda uygulama örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
. Anaerobik Arıtma ve Uygulamaları, Prof. Dr. İzzet ÖZTÜRK, Su Vakfı, 2007 Anaerobik Arıtma, Prof. Dr. Ayşe FİLİBELİ, Nurdan BÜYÜKKAMACI, Azize AYOL, DEU Atıksuların Havasız Şartlarda Arıtımı Esasları, Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 2018 Anaerobic Digestion Model No.1, IWA, 2002 Anaerobic Waste-Wastewater Treatrment and Biogas Plants, Joseph C. Akunna, CRC Press, 2019 Wastewater Engineering Treatment and Reuse, George Tchobanoglous, Franklin L. Burton, H. David Stensel, California, 2003 Anaerobic Reactors, Carlos Augusto de Lemos Chernicharo, IWA Publishing,2007 Anaerobic Biotechnology for Industrial Wastewaters, R.E. Speece, Vanderbilt University, 1996 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ARA SINAV, KISA SINAV, FİNAL SINAVI | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 32 | 32 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |