Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KRONİK HASTALIKLARDA HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: KRONİK HASTALIKLARDA HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: SHE6051
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSEL ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr.Aysel Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta:ayozdemir@uludag.edu.tr
tlf: 02242942472
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü/Halk Sağlığı Hemşireliği ABD/ Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/1409?AyID=23
19 Dersin Amacı Bu ders, birey aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceleyerek, öğrenciye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ile uygulama alanında hizmet geliştirici çalışmalar yapma, problem çözümleme, danışmanlık ve öğreticilik yeteneklerini kazanmasına yardım eder.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sağlıklı toplumunlar için gerekli koşulların oluşturulmasında halk sağlığı hemşiresinin katkısını öğrenmesi.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 1 Birey aile ve toplumun sağlığını etkileyen faktörleri analiz ve sentez edebilme;
2 2 Kadın ve çocuk sağlığını korumada hemşirelik işlevlerini öğrenme ve uygulama ;
3 3 Toplumdaki risk gruplarını sorunları ile birlikte değerlendirebilme ;
4 4 Erken tanının önemini kavrama;
5 5 Okul sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonlarını öğrenme ;
6 6 İşçi sağlığını etkileyen faktörleri öğrenme ;
7 7 Birey, Aile eve toplumun sağlık sorunlarını çözmede stratejiler geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 1. Kültürlerarası Hemşirelik
2 2. Dünyada ve Türkiyede ana sağlığı ve sorunları
3 3. Evde Gebe-Lohusa Ve Çocuk İzlemi
4 4. Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığı ve sorunları
5 5. Toplumda Kırılgan Gruplar 6. Toplumdaki risk grupları
6 7. Aile Sağlığı Hemşireliği
7 8. Üreme Sağlığı 9. Erişkin Kadın Ve Erkek Sağlığı
8 10. Yaşlı sağlığı 11. Evde bakım
9 12. Toplumda İnfeksiyon Kontrolü 13. Ülkemizde görülen önemli bulaşıcı hastalıklar 14. Bağışıklama ve bağışıklamada son yenilikler 15. Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi
10 16. Ülkemizde görülen önemli kronik hastalıklar
11 17. Çevre sağlığı
12 18. İş Sağlığı Hemşireliği
13 19. Toplum ruh sağlığı
14 20. Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Bertam M, Güler Ç (1997) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 2. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara
2-Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Prof.Dr.Yusuf ÖZTÜRK, Prof.Dr.Osman GÜNAY, Erciyes Üniversitesi Tıp.Fak. Yayını
3- Şentürk S.E. (1990) Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi, 5.Baskı, Can Kitapçılık-Pazarlama Yayınları, İstanbul
4- Birol L (2000) Hemşirelik Süreci, 4. Baskı, Bozkaya Matbaacılık, İzmir
5-Mary Jo Clark,(2003) Community Health Nursing,California,4th edition, Caring for population
6.Seviğ Ü, Tanrıverdi G(2012), Kültürlerarası Hemşirelik, İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul
7- Dirican R (1990) Toplum Hekimliği Dersleri, Hatiboğlu Yayınları, Ankara
8- Erefe İ (Ed.) (1998) Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul
9- Tezcan S (1992) Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Hacettepe Halk Sağlığı Yayınları, Ankara
10- Gülay Koçoğlu (2012)Toplum Beslenmesi ders notları, Cumhuriyet üniversitesi, Sivas
11- Kubilay G ve Öztek Z (1994) Toplum Sağlığı ve Hemşireliği, Songül Yayıncılık, Ankara
12- Burroughs A, Leıfer G(2001),Maternity Nursing, California,Eighth edition, An Introductory Text
13- Taşkın L (2003) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 6. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara
14-Marmot M, Wilkins R,(2006)Social Determinants of Health (second edition)
15-Tektaş F( 2010),Çevre sağlığı, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Basımevi
16-Güler Ç, Akın L.,(2006)Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi yayınları, Ankara
17- TNSA güncel verileri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları sınav ( Yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav, proje, ödev.... vb)
Açıklama Dersi özetlemek. Anlaşılmayan konuları tekrar etmek
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 5 5 5 1 4 5 2 1 5 0
OK2 1 5 1 5 2 1 1 5 5 5 0
OK3 5 2 4 4 5 5 5 5 5 5 0
OK4 5 5 2 5 5 4 1 1 1 5 0
OK5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 0 0
OK6 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5 0
OK7 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr