1 | Dersin Adı: | TARIM TEKNOLOJİLERİNDE MODELLEME İLKELERİ |
2 | Dersin Kodu: | BSM6017 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ VARDAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: dravardar@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941605 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilere bilimsel araştırma teknikleri, matematiksel modelleme, üç boyutlu temel tasarım, gerilme analizi konularında temel bilgiler vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin alanı ile ilgili modellemeleri yapma becerisi kazanmasına katkı sağlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | Giriş |
2 | Bilimsel araştırma teknikleri | Uygulama örnekleri |
3 | Düşünce ve model | Uygulama örnekleri |
4 | Matematik modeller ve akılcı mantık modelleri | Uygulama örnekleri |
5 | Diferansiyel modeller | Uygulama örnekleri |
6 | Deneyci modelleme ilkeleri | Uygulama örnekleri |
7 | Akılcı-deneyci modelleme | Uygulama örnekleri |
8 | Sonlu küçük aralık (sayısal) modelleme | Uygulama örnekleri |
9 | Genel tekrar | Genel tekrar |
10 | İhtimal yöntemleri ile modelleme ve çalkantı modelleri | Uygulama örnekleri |
11 | Yapay sinir ağları yöntemi ile modelleme | Uygulama örnekleri |
12 | Bulanık mantık yöntemi ile modelleme | Uygulama örnekleri |
13 | Optimizasyon | Uygulama örnekleri |
14 | Genel tekrar | Genel tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şen, Z., 2002. Bilimsel düşünce ve matematik modelleme ilkeleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul. Şen, Z., 2009. Temiz enerji kaynakları ve modelleme ilkeleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul. Elmas, Ç., 2007. Yapay zeka uygulamaları, Seçkin yayıncılık, Ankara. Şen, Z., 2009. Bulanık mantık ilkeleri ve modelleme, Su Vakfı Yayınları, İstanbul. Tülücü, K., 1997. Optimizasyon, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 189, Adana. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yıl sonu sınavının ders geçme notuna etkisi ise %100'dür. | |
Açıklama | Öğrenci sayısı 20 kişinin üstünde ise bağıl değerlendirme, 20 kişinin altında ise mutlak değerlendirme uygulanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 50 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |