Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIM TEKNOLOJİLERİNDE MODELLEME İLKELERİ
1 Dersin Adı: TARIM TEKNOLOJİLERİNDE MODELLEME İLKELERİ
2 Dersin Kodu: BSM6017
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ VARDAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: YOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: dravardar@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941605
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere bilimsel araştırma teknikleri, matematiksel modelleme, üç boyutlu temel tasarım, gerilme analizi konularında temel bilgiler vermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin alanı ile ilgili modellemeleri yapma becerisi kazanmasına katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematik modelleme kavramının önemini kavrayabilme;
2 Matematiksel modelleme tekniklerini problem çözümlerinde kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş Giriş
2 Bilimsel araştırma teknikleri Uygulama örnekleri
3 Düşünce ve model Uygulama örnekleri
4 Matematik modeller ve akılcı mantık modelleri Uygulama örnekleri
5 Diferansiyel modeller Uygulama örnekleri
6 Deneyci modelleme ilkeleri Uygulama örnekleri
7 Akılcı-deneyci modelleme Uygulama örnekleri
8 Sonlu küçük aralık (sayısal) modelleme Uygulama örnekleri
9 Genel tekrar Genel tekrar
10 İhtimal yöntemleri ile modelleme ve çalkantı modelleri Uygulama örnekleri
11 Yapay sinir ağları yöntemi ile modelleme Uygulama örnekleri
12 Bulanık mantık yöntemi ile modelleme Uygulama örnekleri
13 Optimizasyon Uygulama örnekleri
14 Genel tekrar Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şen, Z., 2002. Bilimsel düşünce ve matematik modelleme ilkeleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul.
Şen, Z., 2009. Temiz enerji kaynakları ve modelleme ilkeleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul.
Elmas, Ç., 2007. Yapay zeka uygulamaları, Seçkin yayıncılık, Ankara.
Şen, Z., 2009. Bulanık mantık ilkeleri ve modelleme, Su Vakfı Yayınları, İstanbul.
Tülücü, K., 1997. Optimizasyon, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 189, Adana.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yıl sonu sınavının ders geçme notuna etkisi ise %100'dür.
Açıklama Öğrenci sayısı 20 kişinin üstünde ise bağıl değerlendirme, 20 kişinin altında ise mutlak değerlendirme uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 50 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 4 4 3 3 4 3 3 1 4
OK2 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr