Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT ve KÜLTÜR
1 Dersin Adı: SANAT ve KÜLTÜR
2 Dersin Kodu: RSM5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Tolga Şenol
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Tolga ŞENOL:0 224 2940897
tolgasenol@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
Assoc. Tolga ŞENOL:Bursa Uludag Universty, Fine Arts Faculty, Painting Department, Görükle Campus / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders toplumsal süreç olarak tanımlanan sanat üzerine antropolojik bir bakış açısıyla giriş ve medeniyet ve kültürlerin sanat üzerine olan etkilerinin incelenmesini kapsar. Öğrenciler sanat yapıtının yalnızca kendisini ve değil katkı sağlayan değerler üzerine çalışmakla kalmaz aynı zamanda yapıtı ve üretim sürecini daha geniş kontekste ele alır. Sanatın farklı antropolojik kuramlarının eleştirel bir gözle ele alındığı bu ders metalaşma, estetik değer kazanma ve obje arcılığı üzerine merkezlenen yeni bir bakış açısı sunar. Ayrıca sanat çalışmalarının biriktirme ve sergileme işlemini ve bu işlemin artan üresel pazarda sanatın üretimi, dağıtımı ve tüketimi ile nasıl ilişkilendirileceği araştırılır. Sonuçta bu derste sanat tarihi, sanat sosyolojisi ve kültürel çalışmaların merkezde olduğu konular detaylarıyla ele alınır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarihsel süreçte sanat, kültür ve diğer toplumsal değişkenler arasındaki etkileşimi kavramak ve kendi üretimini güncel toplumsal ve kültürel yapı ile ilişkilendirmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanattaki değişim olgusunu kültürel açıdan tartışır.;
2 Kültürel gelişmelerin sanat üsluplarına etkisini bilir.;
3 Kültürel yaşam ile sanat arasındaki ilişkiyi kavrar.;
4 Sanat üsluplarını kültürel açıdan açıklar.;
5 Farklı kültürel yapıların ne tür sanat ürünleri yarattığını kavrar.;
6 Kültürel ve ekonomik farklılıkların sanata etkisini açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş ve dersin genel kapsamının açıklanması.
2 Sanat: Antropolojik bakış açısı.
3 Objeler, sunum ve güç
4 Sanat, toplum ve kültür
5 Patron ve Sanatçı; Ekonomide sanat
6 Sanatçı, Kurumlar ve İnanç Dinden tinselliğe Teoloji ve görsel sanatlar
7 Hıristiyan sanatı ve kültürü
8 İslam sanatı ve kültürü
9 Sanatı kuramlaştırma: Evrim teorisinden yapısalcılığa
10 Sanatı kuramlaştırma: Yapısalcılık sonrasından modernizm sonrasına ve ötesi
11 Sanat üretimi, dağıtımı, tüketimi
12 Sanat ve sanatın sınırları
13 Modern ve modern sonrası kültürde sanat
14 Müze sergileme politikaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ARNOLD HAUSER, SANATIN TOPLUMSAL TARIHI, 2. BASKI, REMZI KITABEVI, 1995
Ali Akay, Sanatın Sosyolojik Gözü, Bağlam Yayınları, 1999
Necmi Sönmez, Sanat Hayatı İçerir mi ?, Yapı Kredi Yayınları, 2006
PLEHANOV GEORGI V., SANAT VE TOPLUMSAL HAYAT, ÇEV: DENAP KARAKAYA, SOSYAL YAYINLAR / KÜLTÜR DIZISI, 1987
Clement Greenberg, Art and Culture: Critical Essays, Beacon Press, 1989
ALEMDAR, Korkmaz-ERDOĞAN , İrfan; İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1990
ARMAĞAN, İbrahim; Toplumsal Yapı Bilim ve Sanat, Ege Ü. GSF Yayınları, İzmir,1992
BOTTOMORE, T.B; Toplumbilim, Çev:Ünsal Öskay, Der Yayınları, İstanbul,2000
BAUMAN, Zygmunt; Sosyolojik Düşünmek, Çev:Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2010
DURKHEIM, Emile; Sosyolojik Metodun Kuralları,Çev:Enver Aytekin, Sosyal Yayınlar, İstanbul,1994
EAGLETON, Terry; Kültür Yorumları, Çev:Özge Çelik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2011
ERİNÇ, M. Sıtkı; Sanat Sosyolojisine Giriş, Ütopya YAYINLARI, Ankara, 2008
FISCHER, Ernst; Sanatın Gerekliliği, Çev: Prof. Dr. Cevat Çapan, V Yayınları,Ankara, 1993
MARSHALL, Gordon; Sosyoloji Sözlüğü, Çeviren: Osman Akınhay; Derya Kömürcü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 1999
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım, soru-cevap, tartışma, sınav
Açıklama Yıl sonu yazılı sınav yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 20 40
Projeler 1 23 23
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 2 3 3 2 4 3 3 3 1
OK2 3 2 3 1 3 3 2 4 3 3 3 1
OK3 4 3 4 2 3 4 2 4 4 3 3 2
OK4 3 2 3 1 3 3 2 4 3 3 3 1
OK5 4 3 4 2 3 5 3 4 4 3 4 2
OK6 3 2 3 1 3 3 2 4 3 3 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr