Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LİTERATÜR TARAMA YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
1 Dersin Adı: LİTERATÜR TARAMA YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
2 Dersin Kodu: VGN5005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Deniz DİNÇEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Deniz DİNÇEL
Mail:deniz@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 294 13 35
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi / Zootekni ve Hayvan Besleme Bölümü / Genetik Anabilim Dalı, Görükle Kampüsü Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://www.veteriner.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Bilimsel literatürün tanımı ve türleri ile bilimsel çıktıları oluşturan kısımların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Literatür taramasında veritabanlarının kullanımının gösterilmesi ile bilimsel kaynaklara erişimin öğretilmesi hedeflenmektedir. Aynı zamanda etik bakış açısıyla genetik alanına özgü literatür tarama ve değerlendirmede uygulanacak esasların kavranmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Günceli takip etmek ve elde edilen bilimsel sonuçların sunulmasında bilimsel teknikler ve etik açıdan bilgi ve tecrübe sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Literatür tanımını, kısımlarının ve türleri hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Literatür türleri konusunda fikir sahibi olur.;
3 Literatür taranması konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur.;
4 Literatür yazma ve yorumlama konusunda tecrübe edinir. ;
5 Literatür tarama/değerlendirme yada araştırma sırasında etik bakış açısı kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtılması, dersle ilgili genel bilgiler verilmesi ve işleniş süreci ile ilgili bilgilendirme
2 Literatür tanımının yapılması, literatür tiplerinin incelenmesi
3 Bilimsel literatür kısımlarının tanıtımı ve örnekler ile açıklanması
4 Literatür taraması ve tarama yöntemleri ile ilgili bilgi verilmesi, veri tabanlarının tanıtılması
5 Bilimsel literatürün okunması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve özetlenmesi hakkında bilgi verilmesi
6 Literatür yazma ve değerlendirme uygulamaları (Derleme makalesi yazma)
7 Literatür yazma ve değerlendirme uygulamaları (Kongre bildirisi – özet bildiri hazırlama)
8 Literatür yazma ve değerlendirme uygulamaları (Kongre bildirisi – poster hazırlama)
9 Literatür yazma ve değerlendirme uygulamaları (Kısa bildiri ve editöre mektup yazma)
10 Literatür yazma ve değerlendirme uygulamaları (Araştırma makalesi yazma denemeleri)
11 Yüksek Lisans Tez Yazımında Literatür Tarama ve referans kullanımında dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
12 Etik kavramının tanımlanması, yayın etiği temel ilkeleri ile etik dışı davranışlar / etik ihlallere giriş
13 Etik ilkeler ve bilimsel parametreler ışığında literatür değerlendirme süreçleri ve kriterleri hakkında bilgi verilmesi
14 Dersin genel değerlendirmesinin yapılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Research Methods in Literature: An Introduction, Dr. Vijaykumar Ambadasrao Patil.
2. Handbook of eHealth Evaluation: An Evidence-based Approach, Edt. Francis Lau and Craig Kuziemsky.
3. Research in Literature and Language: Philosophy, Areas and Methodology , Edt.H.V. Deshpande.
4. How to Perform a Systematic Literature Review: A Guide for Healthcare Researchers, Practitioners and Students, Edt. Edward Purssell, Niall McCrae
5. Bilimsel Araştırma ve Yayın etiği (Akademisyen Kitapevi) Yalçın Karagöz, Muammer Mesci
6. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Anı Yayıncılık) Veysel Sönmez, Füsun G. Alacapınar
7. Bilim Etiği, David B. Resnik (Çevirmen:Vicdan Mutlu)
8. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Kaan Kitapevi) Kazım Özdamar.
9. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi. (https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik (yazılı) sınavlar
Açıklama Derste verilen temel konular hakkında sorulacak sorulara yönetmelikte belirtilen taban puanı alabilecek düzeyde cevap vermesi beklenir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 6 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 1 5 5 3 4 3 3
OK2 1 5 2 0 2 5 5
OK3 1 0 0 5 2 3 3
OK4 1 0 3 2 4 5 5
OK5 1 2 4 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr